מחקר: חמוצים עשויים לסייע בהפחתת עששת

חוקרים ישראלים וסינים מתחום הביוטכנולוגיה עלו על דרך חדשה ומעניינת להילחם בעששת: אכילת חמוצים מירקות כמו גזר וכרוב היא הפתרון לחורים בשיניים (מחקרים, בריאות)

הפתרון לחורים בשיניים: אכלו חמוצים (צילום: shutterstock)

הרפואה הסינית מחשיבה את החמוצים ל"מזון-על" שתורם רבות למערכת העיכול. במסגרת שיתוף פעולה בין חוקרים ישראלים מאוניברסיטת בן גוריון ועמיתיהם הסינים העוסקים בתחום הביוטכנולוגיה, ניסו החוקרים לבדוק האם חיידקים שנמצאים בחמוצים יכולים לתרום לחלל הפה והשיניים.

ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Frontiers in Microbiology ולפיהם, אכילת חמוצים סיניים יכולה למנוע עששת בגלל החיידקים הפרוביוטיים והוויטמינים שהם מכילים. "חמוצים סינים" הם למעשה חמוצים שעשויים מירקות שורש כמו כרוב, גזר וצנון שדומים מאוד לחמוצים הישראליים שאנחנו מכירים, רק שהם חריפים יותר וכוללים גם צ'ילי.

המחקר נעשה על 14 סוגי חמוצים ממחוז סצ'ואן בדרום-מערב סין. אלה חמוצים שמותססים בתערובת של מלח, סוכר וחומץ ויש בהם חיידקים שמעניקים לפה טיפול פרוביוטי. מפגש בין חיידקי החמוצים לבין החיידק סטרפטוקוקוס מוטנס שנמצא על רובד השן באופן תמידי וגורם לעששת - מפחית באופן משמעותי את חיידקי העששת ואת רמת הפעילות שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר