איך לעמוד על שלכם: מדריך לאנשים שמרצים את כולם

גמישות וראיית האחר הן תכונות חיוביות, אך אם הן פוגעות ברווחתכם הנפשית, הרגשית או הפיזית לעתים קרובות, הגיע הזמן להתאבזר בכלים חדשים כמו בטחון ואסרטיביות. בואו ללמוד איך עושים זאת (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

לא לכל אחד קל להיות נאמן לעצמו. הצלחתם לפצח את סוד האמנות של אי הפיכה לשטיח אנושי? כל הכבוד! באמת, זו מיומנות מורכבת, אך עם זאת, ניתן לרכוש אותה. גם אם אתם טיפוסים עם נפש עדינה, שנוטים לוותר על עצמם, דעו כי ביכולתכם לחזק את הביטחון העצמי שלכם וללמוד לדרוש את שאתם ראויים לו. כל מה שצריך זה להתאמן. חשוב לזכור ששמירה על עקרונות אישיים משתנה אצל כל אחד. מה שעובד בשבילכם לא יכול לעבוד עבור אחרים - ולהיפך. אמצו את מה שעובד והיפטרו מהשאר.

כמובן, גמישות וראיית האחר הן תכונות חיוביות, אבל אם הן פוגעות לעתים קרובות ברווחתכם הנפשית, הרגשית או הפיזית, הגיע הזמן להתאבזר בכלים חדשים כמו אסרטיביות, למשל. זכרו: מגיע לכם שישמעו את הקול שלכם ואת הצרכים שלכם. קדימה, בואו נלמד איך גורמים לזה לקרות:

1. הגדירו

ישנן סיבות רבות הגורמות לכך שאתם מתקשים לעמוד על שלכם. זיהוי העילה הבסיסית לדבר מועיל להתמודדות עם הנושא, מכיוון שהוא משפיע על האופן שבו תיגשו לשינוי ההתנהגות. בנוסף, מתן שם לבעיה שלכם יכול להוות הקלה בפני עצמה.

על פי "מכון החרדה החברתית", הגורמים עלולים להיות חרדה חברתית או פוביה חברתית שמביאים ל"פחד, חרדה, לחץ, מבוכה והשפלה על בסיס יומיומי". מצד שני, זו אולי ביישנות, שהיא תכונה אישיותית. באריש מרחיבה את ההגדרה הזו באומרה שיש "אנשים שחווים ביישנות". ניסוח זה נמנע מתיוג אנשים עם תיאור סטטי. אז בין אם אתם סובלים מחרדה חברתית, חווים ביישנות במצבים מסוימים או נופלים איפשהו בין לבין, הגדרת הבעיה מעניקה לכם יותר כוח עליה.

2. דמיינו

איך נראית העמידה על שלכם? שוב, תשובה זו תהיה שונה אצל כל אדם ואדם. מענה עליה יבהיר את גישתכם עוד יותר. אולי לעמוד על שלכם פירושו להיות כנים יותר עם חברים ובני משפחה. אולי להגיד בקול את הרעיון שלכם במהלך פגישת עבודה. אולי יש מישהו שתרצו להתעמת איתו.

דמיינו את עצמכם מתקשרים בצורה דעתנית ונחושה. היזהרו מחשיבה שלילית או מדמיון התרחיש הגרוע ביותר. אתם לא יכולים לחזות כיצד אחרים יגיבו; התמקדו בעצמכם.

3. התחילו בקטן

"לעיתים קרובות, כאשר אנו חושבים על עמידה על עקרונות, אנו עשויים לשים לב רק לדברים 'הגדולים', כשבמציאות ישנם רגעים רבים בהם אנו צריכים להתעקש, שאנו מפספסים", אומרת בריש.

לפני שאתם מתגברים על תרחישים מרתיעים להפליא, חפשו מקרים זעירים לאורך כל היום, כדי לטעון את עצמכם. "למשל, אולי יש לכם מפגש עם חבר והוא רוצה שתזמינו אוכל בשרי, אבל אתם מעדיפים חלבי. שיתוף הרצון שלכם עם מישהו אחר הוא גרסה אחת של לעמוד על שלכם”.

4. קבעו תאריך

לשיחות גדולות יותר שעלולות להיות קשות יותר ולדרוש אקסטרה אומץ, קבעו תאריך ושעה לפני כן. ודאו שהפרטנר שלכם יהיה זמין, קשוב ומוכן לניהול דיון נטול הפרעות. זה יכול להיות תזמון פגישה לבקשת העלאה מהבוס שלכם או להזמין את בן / בת הזוג לטיול ללא טלפונים, כדי שתוכלו לדבר על מערכת היחסים שלכם. מגיע לכם תשומת לב בלתי מחולקת וזמן רצוף.

5. הרגישו בנוח להגיד "לא"

זהו חלק משמעותי בהיצמדות לעקרונות שלכם. אנשים רבים חוששים לאכזב אחרים ולכן הם אומרים "כן" לכל דבר. חלקנו לא אוהבים עימותים ולכן אנו נמנעים מהם בכל מחיר. עם זאת, אמירת "לא" היא תגובה בריאה והגיונית לבקשות שאינכם יכולים למלא. במסגרת מקצועית, אמירת "לא" יכולה להיות קשה יותר.

אבל אם אתם מתקשים לעשות זאת, שקלו ליישם את החלופות הבאות: בקשו הארכה, סיוע מעמית לעבודה או דרשו מהממונה עליכם לתעדף משימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר