במהלך ריאיון

סמוטריץ' הודיע על פיצול: ארוץ בנפרד מבנט

סמוטריץ' הודיע הערב, כי הוא ובנט "הולכים איש איש לדרכו", ותגובת 'ימינה' לא איחרה לבוא: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך" (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וסמוטריץ (צילום: Ben Dori/Flash90)

הציונות הדתית שוב מפוצלת: למרות שלכאורה הייתה צריכה ללמוד משלוש מערכות הבחירות הקודמות ולרוץ כמפלגה אחת, החליטו נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' לרוץ בנפרד: 'ימינה' בראשות בנט ו'הציונות הדתית' בראשות סמוטריץ'.

ההחלטה נפלה כאשר יו"ר 'הציונות הדתית' הכריז הערב (שני) בריאיון ב'חדשות 12', כי הוא ובנט "הולכים איש איש לדרכו", ותגובת 'ימינה' לא איחרה לבוא: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

משא ומתן בין הצדדים התקיים כל העת, ונסוב בתחילה בעיקר בסוגיית המקומות בעשירייה הראשונה. בנט היה מוכן לתת לסמוטריץ' שלושה בלבד, אבל סמוטריץ' דרש חמישה - מתוך תפיסה שהוא מייצג הציונות הדתית ולא חברו בנט.

המשבר העמוק יותר נפער כאשר הכריז נפתלי בנט על מועמדותו לראשות הממשלה, תוך ההבהרה כי יניח בצד לתקופת הקורונה את העקרונות החשובים למפלגתו, כדי לטפל במשבא הכלכלי החמור.

סמוטריץ' לא היה מוכן, לכאורה "רכב על הגל", ובכך חידד את הבדלי הגישה בינו לבין שר הביטחון לשעבר.

במהלך הימים האחרונים פרסם סמוטריץ' כמה הודעות העוקצות את בנט, כולל אחת על ריאיון שקיים בתוכנית המשודרת בשבת, אחרת על כך שבנט החליט שלא לייצג את הציונות הדתית ונוספת שלא התחייב כי ימליץ על נפתלי בנט לראשות הממשלה.

לאחר מכן שינה את שם רשימתו מ'האיחוד הלאומי' ל'ציונות הדתית' והרחיק את הנושאים ונותנים מצד 'ימינה'.

לא מן הנמנע כי החלטה זו אינה סופית, לפי שנותרו לסגירת הרשימות יותר משלושה שבועות ורבים ינסו למנוע אותה, אבל נראה כי דרכי סמוטריץ' ובנט אכן נפרדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר