פרשת סמים בינלאומית

מעצרו של הרב שהלבין כספי סמים מסוכנים - מעורר סערה

מעצרו של עסקן חסיד חב"ד, בחשד שהלבין כספים כחלק מרשת בינלאומית שהפיצה סמים מסוכנים מעורר סערה • מתנגד לחינוך החרדי מאשים: "חוסר בלימודי חול מביא חרדים ללכת לפשע" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרואין, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

הרוחות סוערות: עסקן חסידי ואב למשפחה, שנעצר בחשד למעורבות בפרשת סמים בינלאומית, עומד להישפט מחר (שישי) על מעשיו.

בקיץ שעבר ביצעה משטרת ניו יורק מעצרים במסגרת חקירה של פרשת סמים מסוכנים שלפי החשד התרחשה בכמה וכמה מדינות. במסגרתה נעצר אברך חרדי בשם הרב זלמן זירקינד, תושב קנדה ששהה בברוקלין - יחד עם כמה מבני משפחתו.

לפי החשד, רשת סמים שפעלה בארה"ב, בישראל ובכמה מדינות באירופה הפיצה את הסם המסוכן 'הרואין', ואת הכסף שהרוויחו 'הלבינו' בכמה דרכים - אחת מהן, על פי החשד היא דרך משפחת זירקינד שלא עוררה כל חשד בקהילה החרדית.

הרואין הוא סם בעל השפעות מרחיקות לכת על משתמשיו, שחייהם נהרסים. הוא מסוכן מאד ואף ממכר ביותר. מכיון שהוא נאסר לשימוש ולמכירה ברוב מדינות העולם, מחירו עולה בהתאם - מה שקורץ לאנשים שבוחרים לסחור בו.

ל'כיכר השבת' נודע כי זירקינד משתייך לחסידות חב"ד. הוא אב לילדים, המתגורר בקהילה היהודית במונטריאול ובעל מעמד שם - הוא מנהל את הסניף הקנדי של 'כולל חב"ד'. הוא שוהה כעת במעצר בית בניו יורק.

על פי החשדות שמתפתחים בחקירה, המשפחה מתעסקת בהלבנת הכספים שמגיעים לרשת בינלאומית המפיצה סמים. לא ברור עדיין האם זלמן ומשפחתו התעסקו בממכר הסם עצמו, או רק בהלבנת הכספים. הדבר יתברר בהמשך.

לרב זירקינד צפוי בשלב זה גזר דין שישפוט אותו ל11-14 שנות מאסר.

כעת, לפני משפטו, נשלחו עשרות מכתבים לשופט בית המשפט המחוזי בניו יורק, שיקבע את גזר דינו של זירקינד. חלק מהמכתבים נשלחו על ידי חבריו וקרוביו, בו מסנגרים עליו ומבקשים להקל בגזר דינו.

אחד המכתבים שנשלח לשופט, נכתב על ידי אברהם בויארסקי - פרופ' למתמטיקה באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול, עירו של הנאשם.

בויארסקי גדל בקהילה החרדית לצידה של משפחת זירקינד. בהמשך פנה להשכלה אקדמית, ואף ניסה להקים מוסד ללימודי חול לחרדים - אך בשלב זה הוקע על ידי הקהילה שם אף קראו לנדותו.

כיום פועל בויארסקי בעד הכנסת לימודי חול למוסדות החינוך, לצד ארגונים של יוצאי החינוך החרדי שטוענים שלא קיבלו השכלה ראויה.

במכתב מסנגר בויארסקי על ידידו וכותב שחרדים שלא קיבלו חינוך שיכין אותם לחיים, לעיתים מתקשים בפרנסה - בפרט כאשר יש ילדים, והחינוך החרדי הוא יקר מאד. "בייאושם, הם מסתמכים על תפיסה מכשילה, שמצדיקה לקיחת סיכונים קיצוניים - כי הם מאמינים שלפרנס את משפחתם מצדיק כמעט כל פעולה", כתב בויארסקי.

לדבריו, "אני מאמין שזלמן הוא קורבן של מערכת חינוך שנלחמתי בה בעוז במשך עשרות שנים".

לצד המכתבים האחרים, גם בויארסקי מסנגר על טוב ליבו של הרב זירקינד, ומספר על מקרה שבו קבצן בעל מראה וריח לא נעימים הגיע לבית הכנסת במונטריאול, ור' זלמן תרם לו כסף ואף סייע לו לאסוף כספים בין ספסלי בית הכנסת.

מכתבו של בויארסקי לשופט (צילום מסך)
מכתבו של בויארסקי לשופט (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר