"מעריכים מאד את עבודת לאומית בחיסונים ובבדיקות"

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין במרכז החיסונים של לאומית שירותי בריאות באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין וראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, חנכו ביום ג' את פרויקט חיסוני צוותי ההוראה במסגרת מבצע "חוזרים לחיים". באירוע שנערך במתחם החיסונים של לאומית שירותי בריאות באשדוד השתתפו גם מנכ"ל משרד רוה"מ בפועל צחי ברוורמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש עיריית אשדוד ד"ר מאיר לסרי, יו"ר לאומית שירותי בריאות מר יעקב קוקי אדרי, מנכ"ל לאומית מר חיים פרננדס ומנהלת מחוז דרום הגב' צ. אליאש.

בדבריו במפגש ציין ראש הממשלה "אנחנו נמצאים כרגע במרוץ אדיר בין שני אירועים: התפשטות המחלה והפצת החיסונים. אנחנו מקדימים את כל העולם בחיסונים עם מיליוני החיסונים שהבאנו.

קופות החולים והמערך הרפואי שלנו עושים עבודה הרואית ואנחנו מקווים שגג עד מחרתיים נגיע ל-170 אלף חיסונים ליום; שיא עולמי. באותה עת, אנחנו נלחמים גם בהתפשטות המחלה שהגיעה לעשרת אלפים חולים מאומתים ביום. זה קצב מהיר מאוד.

אנחנו יכולים לנצח, וכדי לנצח נצטרך לעשות שני דברים יחד: דבר ראשון, לבוא ולהתחסן. אני חושב שכאן אין צורך להכביר במילים, הציבור בישראל נרתם לעניין וחשוב שימשיך.

התחלנו לחסן היום אזרחים מעל גיל 50 וגם המורים יחוסנו בקרוב מאוד. זה חשוב כי אנחנו רוצים שהם יהיו פנויים לחנך את ילדינו בתקווה שיראו את ילדינו במהרה בכיתות עצמן.

הדבר השני שצריך לעשות הוא להקפיד על הכללים משני טעמים: אף אחד לא יודע מתי הוא מתחסן, זה ייקח זמן. בנוסף, אין ודאות לכך, ויש ספק רב שמי שיתחסן אינו נושא את המחלה בעצמו. הנגיף יכול לתקוף גם כשיש חיסון וכך אפשר להעביר את הנגיף למישהו אחר.

לכן אין תחליף למרחק, ידיים ומסיכה. צריך להבין שגם כשאנחנו מחסנים את אזרחי ישראל וגם שבמהלך חודש מארס אנחנו נשחרר את המשק והכלכלה לגמרי, ובאופן מדורג עוד קודם, אנחנו נצטרך להמשיך ולהקפיד על הכללים הללו.

אני שמעתי שמדינות מרכזיות באירופה מדברות על סגר עד אפריל, לא כך אצלנו. אנחנו יכולים לגמור את זה במהירות רבה מאוד. אבל אפשר לעשות זאת רק אם נפעל יחד - להתחסן ולשמור.

אני מפנה את הבקשה הזאת לכל אזרחי ישראל כי הנגיף לא מבדיל בינינו, כל אחד ואחד נושא את האחריות הזאת. כל ישראל ערבים זה לזה.

בהמשך נשא דברים שר הבריאות יולי אידלשטיין, "אני מודה להנהלת לאומית על האכסניה המכובדת, הצוותים הרבים של לאומית עושים עבודת קודש בבדיקות ובחיסונים, הזמינות של הקופה בתוצאות המהירות היא נהדרת, אני מלא הערכה והוקרה, ביום ראשון היינו עדים לגל נוסף, הפעם לא של תחלואה, אלא גל השני בהגעת חיסונים שיימשך כל שבוע. אין מחסור בחיסונים לישראל. זו בשורה ענקית.

כפי שראינו כאן, הגב' א. שמש, מחנכת ותיקה באשדוד קיבלה את החיסון כחלק מצוותי ההוראה. אנחנו שמחים מאוד שהיום הם מתחילים להתחסן. יש בכך חשיבות גם בהגנה על הצוותים החינוכיים וגם במניעת בידודים שהכבידו על מערכת החינוך. אנחנו פותרים את הסוגיה הזאת.

במקביל אנחנו בגל תחלואה שמדאיג מאוד. הסגר תוך כמה ימים צריך לתת את התוצאות החיוביות. אבל זה יקרה רק אם יהיה שיתוף פעולה. יחד נצליח להקדים את המכונית של החיסונים למכונית של התחלואה ונוכל לחזור לחיים לפני רוב מדינות העולם".

מנכ"ל לאומית מר חיים פרננדס הודה לראש הממשלה ולשר הבריאות על הביקור המיוחד "אנו רוצים להוקיר תודה לכל צוותי הרפואה של לאומית שעובדים ימים כלילות כבר קרוב לשנה על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר למאות אלפי מבוטחי לאומית".

בסיום הטקס העניק יו"ר לאומית מר יעקב קוקי אדרי לראש הממשלה את אות החסידה על תרומתו יוצאת הדופן למאבק מול נגיף הקורונה.

יצוין שבהקשר לקבלת תוצאות בדיקות קורונה מהמעבדות של הקופות, ע"פ בדיקה שנערכה ממוצע הזמן שבין הפניית הרופא לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה עומד על למעלה מחמישים שעות – בעוד משרד הבריאות קבע יעד של 24 שעות בלבד, מהבדיקה עולה כי היחידה שמצליחה לעמוד ביעדי משרד הבריאות היא לאומית שירותי בריאות.

מעבר לחוסר הנוחות שהמצב הזה גורם לנבדקים, הוא גם משפיע על רמת התחלואה היות והזמן הרב שחולף מהבדיקה ועד לתוצאה משפיע לרעה על היכולת לאתר ולקטוע שרשראות הדבקה.

במשרד הבריאות מוטרדים מאוד מהמצב ומנסים לקדם פתרונות באופן מידי. "נצטרך לבדוק מול הקופות מה ניתן לעשות כדי לייעל את התהליך, אומר גורם במשרד ומוסיף :"העובדה שלאומית מצליחה לעמוד ביעד גם בעומסים הכבדים מלמדת שמדובר ביעד בר השגה – צריך רק ליישם את הדברים באופן נכון".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר