צפו

הילולת הבבא סאלי: הריאיון הנדיר עם ה'בבא ברוך'

הלילה מציינים את יום השנה ה-37 להסתלקותו של סידנא בבא סאלי זיע"א, לרגל יום ההילולה 'כיכר השבת' מגיש את הריאיון הנדיר עם בנו, הבבא ברוך, האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג. וידאו: יוחנן בלייך)

במלאות 37 שנה להסתלקות של מרן סידנא בבא סאלי, האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זיע"א, 'כיכר השבת' מגיש בשידור חוזר את הריאיון הבלעדי והנדיר עם בנו - האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, הבבא ברוך.

קטעים מהריאיון

תודה רבה לכבוד הרב שהסכים לדבר אחרי הרבה שנים לרגל 36 שנים לפטירת הבבא סאלי זצוק"ל

"אני מדבר לכבודו של הילולת אבי עליו השלום".

איך זה שכל שנה ההילולא של הבאסא סאלי הופכת להיות גדולה יותר ויותר?

"כתוב המנחיל אוהבי.. ראשי תיבות רבי שמעון בר יוחאי. הצדיקים הללו היו אוהבי ישראל, משרתי עם ישראל, ודואגים לכולם.

"אותו הדבר אבי ומורי הקדוש שהיה קשור לרשב"י בצורה בלתי רגילה, לכן גם הוא זכה שלהילולא שלו מגיעים אלפים רבים, ואף מציינים אותה בכל רחבי העולם".

הבבא ברוך בראיון ל'כיכר השבת'

איזה סיפור הרב יכול לספר לנו על הבבא סאלי?

"לפני כחמישים שנה הגיע מטוס מארה"ב לישראל יומיים לפני פסח, וכשהוא רצה לנחות הגלגלים לא רצו להיפתח, והיתה סכנה גדולה ל. 500 נוסעי המטוס, ואני זוכר שהתקשרו אלינו כדי להודיע על המקרה.

"אבי ומורי עליו השלום הניח את ידו על מצחו, והרים את עיניו אל הקב"ה ואמר. "ריבונו של עולם, בבקשה תציל אותם, ואם לא קח אותי כפרה עליהם". אחרי 3 דקות הודיעו בחדשות שהמטוס נחת בשלום. וכששואלים מי זה הבבא סאלי, זהו צדיק שהיה מוכן למסור את נפשו למען עם ישראל".

לפעמים אנשים מסתכלים רק על הניסים של הבבא סאלי, והם שוכחים שהוא היה גם גדול בתורה ואב"ד?

"אנשים מסתכלים על מה שהם צריכים. אבי מורי עליו השלום היה גאון אדיר ודיין מצוין, אבל הוא היה נחבא אל הכלים ובעל ראיה רחוקה".

אנחנו רואים שהבבא סאלי הצליח לעשות משהו שלא הרבה הצליחו, וזה לחבר יחד חרדים חובשי כיפה, דתיים, ואפילו את הרבנים הליטאים רבי יעקב קמינצקי ועוד.., איך הוא הצליח לאחד סביבו את כל עם ישראל?

"הקדוש ברוך הוא כשהוא מאיר את אורו של צדיק, כולם רוצים להגיע אל האור כל מנת לראותו. אין מי שלא היה קשור לאבי מורי. חסידים, ליטאים, ספרדים, ולאחר פטירתו הוא הפך למפורסם עוד יותר".

אולי הרב יספר לנו מכלי ראשון את הסיפור עם השעון והחלום?

"רבי מרדכי אליהו עליו השלום היה מקורב מאד לאבי, ויום אחד הגיע אליי אבא בחלום ואמר לי ששעון מסויים שנמצא במקום מסויים אמור להגיע לידיו של הרב מרדכי אליהו, וכשאני ימסור לו את השעון, אגיד לו להתחיל לספור את ביאת המשיח החל מהשעה 12:00 בצהריים.

"מי שרואה מה שקורה היום עם אמריקה ועם הנשיא טראמפ, אף אחד לא חלם שיקרה דבר כזה, וזה הכול סימנים של משיח צדקנו. ועלינו לשמוח כשרואים את האימה הגדולה שנפלה על הערבים אחרי ששמעו שלטראמפ יש תוכנית שלום.

אחת הבעיות הגדולות שיש בדור הזה זה נושא חינוך הילדים. מה הייתה הדרך של הבבא סאלי בנושא החינוך על מנת שנוכל להנחיל את דרכו גם לדור הבא

"ברוך ה' ישנם ילדים טובים יותר וטובים פחות. צריך לומר להורים שידעו שיש אלוקים בישראל, ואם הילד לא יחונך מהבית, כל החינוך בבית הספר ובישיבות אינו כלום, ועל הדבר הזה צריכים לעמול כפי שנאמר 'ואת עמלינו אלו הבנים'".

הבבא ברוך בראיון ל'כיכר השבת'

בחודשים האחרונים ישנם כמה מערכות בחירות, ואנחנו רואים ראשי רשויות שמנצלים את המצב על מנת להגביר את התחבורה הציבורית בשבת. מה הרב חושב על זה?

"זה עוד סימן גדול לביאת המשיח. כתוב במסכת סוטה 'בעקבות משיחא חוצפה יסגא', ובעזרת השם המשיח יגיע".

לסיום אשמח שהרב יברך אותנו ואת הצופים ב 'כיכר השבת'

"כשמכם כן הוא - 'כיכר השבת' תרתי משמע, גם כיכר שבה כולם מחכים לשבת, וגם כיכר מלשון כיכרות עליהם בוצעים בשבת. שזכות השבת תעמוד לכם, ושזכותו של מורי ורבי הקדוש תלווה אתכם, שתצליחו ותבשרו בשורות טובות לעם ישראל, ואני בטוח שאתם תהיו הראשונים לבשר לעם ישראל את שופרו של משיח, ונראה כולנו יחד בשובה ה' ציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר