מחפשים השקעה?

רונן מרדכי גרין ממליץ להשקיע בנדל"ן מסחרי בחו"ל

יזם הנדל"ן המסחרי, רונן מרדכי גרין, ממליץ לכם לבחון הזדמנויות השקעה בחו"ל ולא להיבהל מהנזק שגרמה הקורונה (נדל"ן, מקודם)

רונן מרדכי גרין (צילום: יח"צ)

מבין כאוס מגפת הקורונה והפגיעה הקשה בתחומי נדל"ן מסחרי רבים, דווקא עכשיו, רונן מרדכי גרין מציין כי זו הזדמנות למשקיעים חכמים לנצל הזדמנויות ולשים דגש על נדל"ן מסחרי בחו"ל, דווקא עכשיו שווה לבדוק את מצב השקעות הנדל"ן מחוץ לישראל.

הנדל"ן המסחרי נפגע מהקורונה? זה זמן טוב לניצול הזדמנויות!
שנת 2020 הייתה אכזרית כמעט למרבית העולם, גם המרווחים בתקופה הזו נאלצו לרוב לעבוד קשה יותר ולהשקיע כספים רבים בכוח אדם ומחסנים נוספים כדי לעמוד בביקושים הגבוהים.

כמו כל ענף במשק, כששחקן אחד סובל השני נהנה, כך למשל עסקים בתחומי המזון, פארם ותרופות חוו עלייה בביקושים בקרב הציבור הרחב והנחיות הקורונה בארץ ובעולם.

תחום נוסף שנשאר יציב בביקושים הוא תחום הלוגיסטיקה, בהתאם לדו"ח של חברת ייעוץ נדל"ן בחו"ל CBRE, ביוני 2020, בזמן שמגפת הקורונה השתוללה ברחבי גרמניה, דווקא הנדל"ן המסחרי בתחום הנכסים המסחריים הלוגיסטיים הגרמניים הציג עלייה מרשימה של כ – 15% ברמת הביקושים ועלייה של כ- 3% במחירי השכירות אל מול שנת 2019.

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי רונן מרדכי גרין, מספק עבורכם כיווני מחשבה עבור השקעה בנדל"ן מסחרי בארץ ובחו"ל: "אפשרות ראשונה לנצל את ההזמנות היא רכישת נדל"ן מסחרי שספג מכה קשה במחירי שוק נמוכים יחסית, לדוגמה רכישת נדל"ן מסחרי בתחום המשרדים בראייה כי שוק המשרדים ישתקם ויצמח. אפשרות נוספת היא הסתכלות על הגידול בביקושים, ניתן להתמקד בשטחי מסחר ובמרלו"גים בארץ ובעיקר בחו"ל כאשר תחום נכסי מסחר ולוגיסטיקה נמצאים במגמת עלייה הכוללת בתוכה עלייה במחירי השכירות".

מרדכי גרין ממליץ ללמוד מהגדולים: "כל מה שהשחקנים החזקים בנדל"ן המסחרי עושים בגדול, אתם יכולים לעשות בקטן. רק בחודש ינואר כלל ניהול פיננסים פרסמו שהשקיעו בתקופת משבר הקורונה מאות מיליוני דולרים בנדל"ן מסחרי בארה"ב במסגרת קרנות ריט אמריקאיות. תעוזה כן, אומץ? לא בדיוק, משקיע חכם מנצל הזדמנויות".

רונן מרדכי גרין על הדינמיות של הנדל"ן המסחרי
אין חולק על השפעתה הרבה של מגפת הקורונה שגרמה לתהפוכות ושינויים בענפי הנדל"ן השונים ולרבות הנדל"ן המסחרי, למרות זאת מומחי נדל"ן מסחרי מנוסים יודעים שהגנום של הענף הוא דינמי ובנוי להסתגלות לסביבה משתנה.

בדומה להעברת השקעות הנדל"ן המסחרי הישראלי אל נדל"ן מסחרי ברחבי העולם (בדגש על נדל"ן מסחרי אירופאי), כך גם בתקופת הקורונה ניתן לאתר השקעות נדל"ן מסחרי בחו"ל ואולי על אף התקופה הזו כאשר אזורי מסחר ותעסוקה רבים נפגעו, ניתן לחפש חלופות קבועות או זמניות בחו"ל.

רונן מרדי גרין נותן את התשובה כיצד ענף הלוגיסטיקה נסק מעלה בעוד מרבית הענפים צנחו מטה: "הנדל"ן המסחרי הדינמי מתעצב עם דרישות השוק, בעוד שהתשואות בתחום הנדל"ן המסחרי כדאיות ויציבות חשוב לזכור שכמו כל השקעה על המשקיעים לנוע יחד עם השוק, העלייה החדה בביקוש לקמעונאות ברחבי העולם היא תולדה ישירה מהפעילות המרוחקת שהצריכה יותר שירותי אחסון ופעילות מקוונת.

ומה לגבי הנדל"ן המסחרי המוכר? על כך משיב מרדכי גרין באופטימיות: "ניקח לדוגמה את ענף המלונאות בארץ ובחו"ל, אנשים רק חיפשו שהסגר הראשון או השני יגמרו כדי לנהור למלונות, אנשים חייבים לנפוש והביקוש למלון בים המלח בישראל או במלונות ברחבי העולם צפוי לחזור לביקוש גבוה במהלך 2021".

רונן מרדכי גרין מסביר איך לבחור את הנדל"ן מסחרי בחו"ל
נדל"ן מסחרי בחו"ל סובב סביב הנכסים הבאים: משרדים, חניונים, מלונאות, מפעלים ומחסנים.

בהתאם לשינויים מגפת הקורונה, על כל משקיע להתאים עצמו לאפשרויות השונות ולבדוק פרמטרים רבים שיובלו להשקעה הנכונה, כך למשל ייתכן שממשלים שונים בעולם יקלו על ענף המלונאות בעתיד הקרוב וזאת כדי להחזיר את ענף התיירות למסלולו כך גם במסגרת המשרדים וחללי העבודה המשותפים.

בכל השקעת נדל"ן מסחרי בחו"ל על כל משקיע להכין את הבסיס להשקעה: הגדרת סכום ההשקעה, התמקדות בסוג הנכס אותו אתם רוצים לחקור, חפשו אילו יתרונות מדינות העולם השונות נותנות לסוג הנכס, בדקו האם האזור בו הנכס נמצא פותח או עתיד לעבור התחדשות, לאחר רכישת הנכס בדקו לעומק כל שוכר וכן תחתרו להשכרה לטווח ארוך.

רונן מרדכי גרין מציע לכם להתעניין בנדל"ן המסחרי בחו"ל בתוכו שלל אפשרויות לאחר הקורונה: "המלצה ראשונית היא להתמקד באירופה, בהסתכלות ראשונית ההתמודדות של לונדון עם הקורונה היא בעייתית, עבורכם כמשקיעי נדל"ן זה הזמן לניצול ההזדמנויות להשקעה".

*אין לראות בהנ"ל משום המלצה להשקעה כלשהי, הכתבה היא על דעת הכותב בלבד

רונן מרדכי גרין
רונן מרדכי גרין, יזם נדל"ן (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר