אוי, ההרגלים

רוצים לשמור על המשקל שלכם? שימו לב לפרטים הקטנים

לשמור על המשקל זה קשה, אולם לפעמים גם אם תשקיעו מאמצים כבירים, אתם עלולים ליפול בפרטים הקטנים. שימו לב להרגלים הקבועים שלכם ונסו לשפר אותם בקביעות (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לשמור על המשקל זה קשה. אם לא זכיתם בפייס ונולדתם עם גנים מדהימים שמאפשרים לכם לאכול ככל יכולתם מבלי להרחיב היקפים, כנראה שאתם צריכים לשים לב לאוכל שנכנס לקיבה שלכם. אולם גם אם תשימו לב, תרוצו כל בוקר כמה ק"מ ותימנעו מאוכל לא בריא, ההרגלים הקבועים שלכם יהיו משמעותיים יותר מכל דבר אחר.

כך לדוגמה, במחקר שנערך בארה"ב, אנשים שהחליפו את פרוסות הלחם של ארוחת הבוקר שלהם ללחם 'קל' (לחם עם ערך קלורי נמוך יותר), נמצאה השפעה דרמטית בשל העובדה שמדובר בצעד קבוע שמבוצע לאורך זמן, ובשל כך ההתמדה בשינוי הייתה דרמטית והתוצאות היו משמעותיות במיוחד.

ולכן, לפני שאתם פותחים בדיאטה דרמטית שמשנה את כל אורח חייכם, שימו לב לפרטים הקטנים והמשמעותיים, שאולי משפיעים על המאזן הקלורי שלכם יותר מכל דבר אחר. כך לדוגמה, אם אתם נוהגים לעצור בדרך לעבודה להפסקה של 'קפה ומאפה', הקרואסון שוקולד שאתם אוכלים בכל בוקר יעלה לכם כ-500 קלוריות ליום, ואם אתם עובדים כ-20 ימי עבודה תשלמו על כך בכ-10,000 קלוריות נוספות בכל חודש!

מנגד - אם תצליחו להחליף את חבית העוגיות שאתם מחסלים בהפסקות הקטנות של היום בכמה פירות, לא רק שתחסכו כמות אדירה של קלוריות במאזן החודשי, אלא שכנראה שאף תשפרו את תחושת השובע שלכם, ואף תסייע לגוף בפעילות חילוף החומרים שתשפיע גם על האוכל אותו אתם אוכלים במהלך הארוחות. אז אם אתם בדיאטה רצונכם - התחילו מהפרטים הקטנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר