מחקר: ריצה מפחיתה את הסיכון לסרטן כליות

לריצה בפרט יש לא מעט יתרונות בריאותיים, מעבר לירידה במשקל. כעת, מתברר כי לרצים יש שני שליש פחות סיכוי לפתח סרטן כליות, על פי מחקר חדש (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

לפעילות גופנית בכלל ולריצה בפרט יש לא מעט יתרונות בריאותיים, פיזים ומנטלים. כעת, מתברר כי לרצים יש שני שליש פחות סיכוי לפתח סרטן כליות, על פי מחקר חדש מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

החוקרים ניתחו יותר מ-90,000 אנשים שצעדו ואפילו רצו בקביעות, באמצעות סקרים ארציים במשך 5-7 שנים ומצאו כי קבוצת הרצים הפעילה ביותר שצלחה לפחות 24 ק"מ בשבוע - הפחיתו את הסיכון לפתח סרטן כליה ב-76%. אפילו 10 ק"מ בשבוע הספיקו כדי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן ב-61%, לעומת אנשים לא פעילים.

זה הגיוני: "לרצים, כקבוצה, יש בדרך כלל הרגלים בריאים ודיאטה שהם צמודים לה", אומר לארי א. ליפולץ, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת ברלור. "אורח חיים בריא זה הוא לעתים קרובות תוצר לוואי של להיות פעיל ומסייע להקטין את הסיכון לכל המחלות, כולל סרטן."

לא רצים? אל תדאגו. כדי לאמוד את רמת הפעילות, החוקרים לא בחנו למעשה מספר קילומטרים, אלא השתמשו במדד שנקרא METS, אשר מעניק לפעילויות ערך ביחס לכמות האנרגיה שאתם שורפים לעומת זמן בו אתם יושבים.

אז אם אתם רוכבים על אופניים, חותרים או שוחים, פעילות גופנית במשך 8 שעות בשבוע לפחות, יכולה להוריד את הסיכון לסרטן כליות ביותר ממחצית, כך עולה ממחקר חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר