תסמונת סקיטר: האם אתם אלרגיים לעקיצות יתוש?

יתושים מסוימים יכולים להעביר מחלות כמו קדחת מערב הנילוס, זיקה ומלריה. המדאיגים פחות, עדיין מטרידים ויכולים להרוס שינת לילה עמוקה. אבל, יתושים מהווים איום נוסף על אנשים שאלרגיים אליהם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יתושים מהווים מטרד לכולם. המזיקים יותר יכולים להעביר מחלות כמו קדחת מערב הנילוס, זיקה ומלריה. המדאיגים פחות, עדיין מטרידים ויכולים להרוס את הטיולים המהנים יותר בקיץ או שינה עמוקה בלילה. אבל מעבר לכך, יתושים מהווים איום נוסף על אנשים שאלרגיים לחרקים.

אם אתם נשארים עם חבורה אדומה וענקית לאחר שהותקפתם על ידי יתושים, אז יכול להיות שאתם לוקים בתסמונת סקיטר. כך תדעו אם התגובות שלכם הן לא טיפוסיות ומה אתם יכולים לעשות כדי להגן על עצמכם מפני הכאב של המטרדים הללו.

מהי תסמונת סקיטר?

לאנשים שחווים אותה יש תגובה דלקתית לחלבון המצוי ברוק של היתוש, על פי האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה.

לא ברור לכמה אנשים יש בעיה זו, אבל היא נדירה יחסית - לעת עתה - מסביר ד"ר קליפורד באסט מניו יורק. "אני רואה יותר אנשים בחמש השנים האחרונות שיש להם תסמונת סקיטר", הוא מספר לאתר "בריאות הגבר".

באסט מאמין שזה בגלל שאוכלוסיות היתושים גדלה.

סימפטומים שכיחים של תסמונת סקיטר

אדמומיות היא סימפטום נורמלי לחלוטין לאחר שנעקצים מיתוש, אבל מה מעיד על התסמונת יותר מסתם אי נוחות נורמלית? תסמונת סקיטר תהיה גדולה, נפוחה, אדומה ומגרדת מאד. לפעמים המפגעים אפילו כואבים וחמים, דומים לזיהום, אומר ד"ר באסט. למעשה, אנשים עם תסמונת סקיטר יכולים להיות מאובחנים בצורה לא נכונה עם זיהום בעור משום שהתסמינים דומים, הוא אומר.

"זה מצב קצת מסובך", אומר באסט. גירוד עלול לגרום לזיהום מאחר ויש לנו חיידקים מתחת לציפורניים ורופאים רשאים לקבוע מראש מתן אנטיביוטיקה.

במקרים חמורים, חולים עלולים להיתקל בבעיות נשימה, לחוות לחץ בגרון ותגובות אלרגיות בעור. עם זאת, רוב האנשים עם תסמונת סקיטר לא צריכים לחשוב על התרחישים הגרועים ביותר. "אני רואה מעט מאוד אנשים שחוו תגובות מאיימות על החיים עקב יתושים", אומר ד"ר באסט.

איך אפשר לדעת אם יש לכם תסמונת סקיטר?

לאנשים שמתמודדים כל הזמן עם עקיצות גדולות ואדומות מאד, מומלץ לבצע בדיקת אלרגיה. ד"ר באסט מסביר שבדיקות דם פשוטות יכולות לזהות רגישות אלרגית לרוק היתוש ובדיקת עור עשויה לקבוע אם יש לכם תסמונת סקיטר.

הטיפול בתסמונת סקיטר

אנטיביוטיקה מיותרת, אלא אם כן הרופא שלכם מודאג שתפתחו זיהום, אומר ד"ר באסט. משחות עם קורטיזון הנמכרות ללא מרשם רופא, יכולות להקל על אדמומיות וגירוד, בעוד קרח יכול להרגיע נפיחות ולהקל על אי נוחות.

אז מהי הדרך הטובה ביותר להדוף את אותם יצורים מציקים? התקינו רשתות בחלונות הבית והשתמשו בתכשירים מרחיקי חרקים בכל פעם שאתם מבלים מחוצה לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר