תזונאית: כך תצליחו לאכול בצורה מאוזנת בימים אלו

בשבועות האחרונים, כולנו לחוצים ומצויים בבית כל היום, מה שעלול להוביל לאסון בכל הנוגע להרגלי האכילה שלנו. לכן ביקשנו מתזונאית שתתן לנו טיפים לשמירה על הבריאות בזמנים טרופים אלו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעת המוזרה הזו של סגר והתרחקות חברתית, כולנו לחוצים ומצויים בבית במשך כל היום, מה שעלול להוביל לאסון בכל הנוגע להרגלי האכילה שלנו. זו הסיבה שביקשנו מד"ר מוניקה אוסלנדר מורנו, לקבל טיפים לשמירה על הבריאות בזמנים של אי וודאות. הנה מה שהיא המליצה לנו:

1. הגדירו את עצמכם להצלחה

כלומר, דרך תכנון. אוסלנדר מורנו ממליצה ליצור תפריט פשוט להכנה של ארוחות וחטיפים שמצויים במזווה - ולהצמיד אותו למקרר. כך, בכל פעם שתתפתו לחפש את הגלידה ההיא בחלק האחורי של המקפיא, תיזכרו כמה אפשרויות קלות ובריאות יותר עומדות לרשותכם.

2. צרכו קפאין בחכמה

עבודה מהבית, טיפול בילדים וניווט ב"שגרה" החדשה דורשים אנרגיה רבה, שמושגת בדרך כלל על ידי כמויות קפה גדולות. אבל אוסלנדר מורנו מזהירה מפני שתיית נס/שחור מרובה, שעלולה לגרום לכם להיות מתוחים. אלטרנטיבה נהדרת, היא אומרת לנו, היא מאצ'ה (סוג של תה ירוק), "המספקת בוסט של אנרגיה מתון יותר, בגלל האל-תיאנין שיש בה. "אם אתם לא בעניין של מאצ'ה, נסו להגביל את עצמכם לשתי כוסות קפה ביום ולדאוג לאזן אותן עם הרבה מים".

3. תכננו את הזמן שלכם

"הסיכון לאכילה רגשית גדול יותר כאשר נעדרת שגרת החיים שלכם", אומרת אוסלנדר מורנו. (ואנחנו מסכימים, בהתבסס על ניסיון אישי.) היא מייעצת לשבץ בלוח שנה את זמני הארוחות ונשנוש החטיפים המזינים, מה שמקטין את הסבירות שתשקעו בעבודה, תשכחו לאכול ארוחת צהריים ואז “תפצו” את עצמכם על כך על ידי חיסול חבילת עוגיות.

4. בדקו למה אתם משתוקקים לג'אנק פוד

אם כבר מדברים על זלילת חפיסת עוגיות, אוסלנדר מורנו אומרת שלמרות שהתשוקות שלנו אינן טועות מטבען, "לעתים קרובות אנו מפרשים באופן שגוי רעב טהור ופעמים רבות הן מהוות איתות למצב רגשי עמוק יותר, שאליו אנו צריכים להתייחס".

כאשר בולמוס תוקף אתכם, נסו להסביר אותו לעצמכם לפני שאתם נכנעים לו. אכלתם מספיק בארוחה האחרונה שלכם? אכלתם מספיק היום באופן כללי? האם אתם חרדים או משועממים? האם אתם צריכים לצאת החוצה כדי לנקות את הראש קצת ולנשום? ההבנה מדוע אתם חושקים ב"אוכל זבל" יכולה לשלול את הצורך לספק את התשוקה שלכם - או לפחות לספק אותה עם אלטרנטיבה בריאה יותר.

5. היו סלחניים לעצמכם

"יש לכם מספיק מתח עם הנגיף שמסתובב, היו נחמדים לנכס החזק ביותר שלכם - הגוף שלכם", מייעצת אוסלנדר מורנו. היא מוסיפה כי חשיבה שלילית או נזיפה בעצמכם על איך שאתם אוכלים, יכולה להגדיל את הדחף לאכול בצורה לא נכונה. הבינו שזו תקופה חסרת תקדים והיכנעות לאוכל מנחם עתיר בקלוריות מדי פעם פירושה שאתם, בסך הכל, אנושיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר