מחקר

שימוש חוזר בבקבוקי פלסטיק הוא סכנה אמיתית - וזו הסיבה

למלא שוב ושוב בקבוקי מים מפלסטיק נשמע לכם כמו רעיון נהדר שמשלב בין שמירה על איכות הסביבה ועל הבריאות האישית שלכם? אז זהו שלא. ממש ממש לא (מחקר, בריאות)

כיכר בריאות | כיכר השבת |
שימוש חוזר בבקבוקי פלסטיק זה מסוכן (צילום: shutterstock)

פתחו את המקרר שלכם או הציצו לתיק בית הספר של הילדים: יש שם בקבוק פלסטיק רב פעמי שמילאתם במים מחדש? מחקר שהתפרסם לאחרונה מצא שהשארת מים או שימוש חוזר בבקבוק פלסטיק רב פעמי, גורמים למאות כימיקלים לחדור למי השתייה.

שני כימאים מאוניברסיטת קופנהגן, דנמרק, פרסמו את ממצאיהם בכתב העת Journal of Hazardous Materials. השניים מילאו מי ברז רגילים בבקבוקי ספורט חדשים ומשומשים מפלסטיק והשאירו אותם במשך 24 שעות, כאשר חלק מהבקבוקים נשטפו היטב במדיח כלים וחלק לא.

המדענים איתרו במי השתייה למעלה מ-400 חומרים שונים שמקורם בפלסטיק הבקבוק למעלה מ-3,500 חומרים שונים שמגיעים מסבון הכלים. גם בבקבוקי הפלסטיק שמיועדים לשימוש חוזר (בניגוד לאלה "הרגילים" שנמכרים בסופרים), היו קרוב ל-500 חומרים שונים, כשמעל ל-100 מתוכם מגיעים מהפלסטיק.

המלצת החוקרים היא לשתות מתוך בקבוקי זכוכית או מתכת. "למרות שעדיין לא ניתן לומר אם החומרים בבקבוקים לשימוש חוזר משפיעים על הבריאות שלנו, אני אשתמש בעתיד בבקבוק זכוכית או נירוסטה איכותי" הצהיר יאן כריסטנסן, אחד ממחברי המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר