במידה ותחלו

התחסנתם? המחקר מוכיח שתדביקו פחות

על פי מחקר שביצעה חברת 'מי הריטג'', הסיכון שנשקף מאלו שכבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, להדביק אחרים - נמוך ביותר • "רמת התחלואה מופחתת אחרי החיסון" (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. חיסונים (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

חברת המחקר "מיי הריטג'", פרסמה את תוצאות הבדיקה שערכה. הסיקה הוכיחה כי כאלו שהתחסנו כבר בחיסון הראשון, ידביקו פחות.

המדען של החברה ד"ר יניב ארליך, פרסם את תוצאות החברה בדף הפייסבוק שלו והסביר איך החברה הגיעה למסקנות הללו - מבלי שפגעה בפרטיות של האנשים.

ארליך טען בפוסט, כי הגיעו 1,000 בדיקות הקורונה שהגיעו למעבדה של החברה (המתעסקת בבדיקות קורונה),והן לא סומנו כבדיקות של מתחסן או לא מתחסן - מה שכן סומן, זה תאריך הבדיקה וגיל הנבדק.

בחברה ערכו השוואה של העומס הנגיפי בין הבדיקות והשוו זאת למתי שהחלו את הבדיקות בישראל (בינואר, אז חוסנו רק בני 60 ומעלה) - לתקופה של דצמבר - אז לא היו מחוסנים כלל בישראל

בבדיקות שנערכו בדצמבר - והן יצאו חיוביות - העומס הנגיפי היה שווה בערכו לצעירים ומבוגרים כאחד, אך בבדיקות של חודש ינואר אז החלו החיסונים אצל המבוגרים - העומס הנגיפי אצל בני השישים פלוס - היה נמוך יותר.

לדברי ארליך, ההבדל נהיה גדול יותר ומובהק בבדיקות של סוף ינואר אז מרבית בני השישים פלוס, כבר חוסנו במנה השנייה של החיסון.

המחקר הנוכחי, מחזק את מה שידעו עד כה בחברות החיסונים; פייזר ומודרנה, כי החיסון גורם להדבקה נמוכה יותר, מפחית את שיור התחלואה בקרב מי שנדבק, אך כעת הבדיקה מאששת את מה שהיה ברור.

"חלמתי על הגרף ביום חמישי לפנות בוקר", סיפר ארליך בפוסט שלו, "ראיתי את עצמי מסביר את האנליזה הזו לצוות שלי. החלום הממשי הזה העיר אותי, ומיד התקשרתי אליהם כדי שיעבדו על זה, מאז אנחנו עובדים על זה נון-סטופ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר