האם שינה בלי כרית בריאה יותר? 2 מומחים לשינה עונים

כבר מספר לילות אתם לא עוצמים עין. ולמרות שרכשתם באינטרנט כרית יוקרתית, אתם עדיין סובלים מכאבי גב וצוואר בבוקר. האם מעבר לשינה בלי כרית יכול להיות פתרון? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביליתם את ליל אמש בהתהפכות במיטה מצד לצד. ואת הלילה שלפניו. וגם את הלילה שקדם לו. ולמרות שרכשתם באינטרנט כרית מהודרת שהגולשים דירגו במקום גבוה, אתם עדיין סובלים מכאבי גב וצוואר כאשר אתם קמים בבוקר. האם מעבר לשינה בלי כרית יכול להיות פתרון? שוחחנו עם שני מומחים לשינה שנתנו לנו תשובות.

מה הטעם בשינה עם כרית, בכל מקרה?

כריות אינן סתם תלוליות של נוצות, שמעניקות למיטה שלכם מראה נעים. לכרית יש למעשה כמה מטרות חשובות מאד. הראשונה? "שמירה על עמוד השדרה בתנוחות שינה שונות ומניעת כאבי צוואר, כתפיים או גב", אומרת ד"ר וונקאטה בודהרג'ו, רופאת שינה מוסמכת. כאשר אתם שוכבים על משטח שטוח, כרית (או שתיים) יכולה/ות לסייע בתמיכה בעיקול הטבעי של צווארכם. וכשאתם משנים תנוחות לאורך כל הלילה, כרית תעזור לכם לשמור על נוחיות ותמנע מכם התעוררות תוך כדי הסתגלות לתנוחה חדשה.

השימוש בכריות הוא הגיוני, כשחושבים על זה: "אם אתם מביטים על אדם ששוכב, הכתפיים רחבות יותר מהראש", אומר המומחה לרפואת שינה, ד"ר אלכס דימיטריו. "משמעות הדבר היא שעבור כל מי שישן על הצד, למעשה הכתפיים מפריעות לו והוא זקוק למקום להניח את ראשו כדי שלא 'יתלה' באוויר".

יתרון נוסף של שינה עם כרית? היא יכולה לעזור לכם לנשום ביתר קלות. "היתרון בכריות, מלבד נוחות, הוא הרמת הראש מעל הגוף, כך שהדם מתרחק מהראש ודרכי הנשימה יכולות להישאר פחות צפופות", מוסיף ד"ר דימיטריו.

שני המומחים שעמם שוחחנו היו מאד בעד כריות. אבל אם ניסיתם סוגי כריות שונים ועדיין אתם סובלים מכאבי גב וצוואר, מוטב שתוותרו עליהן ללילה אחד, כדי לראות אם אתם מרגישים טוב יותר. האם תנומה נטולת כריות תועיל לכם? ובכן, הכל תלוי באופן שבו אתם ישנים.

אם אתם ישנים על הצד...

שני מומחי השינה שלנו מסכימים: אם אתם ישנים על צדכם, שינה בלי כרית לא תעזור הרבה, בגלל כמות החלל הריק וחסר התמיכה בין הצוואר והכתפיים, בזמן שאתם מנמנמים. ללא מקום להניח בו את הראש והצוואר, סביר להניח שתיתקלו באי-התאמה וכאב. למעשה, ד"ר בודהרג'ו ממליצה לנסות כרית עבה עוד יותר (מוצקה או רכה, בהתאם להעדפתכם), אם אתם ישנים אך ורק על הצד.

אם אתה ישנים על הגב...

אנשים שישנים רק על הגב יכולים לנסות לישון בלי כרית, אומר ד"ר דימיטריו (במצב זה, יש פחות מקום שאינו נתמך בין הצוואר והכתפיים שלכם, מאשר אם אתם ישנים על הצד.) אבל בנוסף לבחירה בוויתור על כריות לחלוטין, אולי כדאי לנסות כרית דקה יותר כדי לכוונן את עמוד השדרה שלכם.

אם אתה ישנים על הבטן...

ישנים על הבטן? יש לכם מזל, חברים, כי שינה בלי כרית בהחלט עשויה לעשות לכם טוב. אף על פי שד"ר בודהרג'ו טוענת כי שינה על הגחון היא תנוחת השינה "הכי פחות מועדפת", בשל האופן שבו הצוואר מופנה לצד. יתכן שמזרן ללא כרית עשוי לספק יישור טוב יותר במעט. "במקרה של ישני בטן, לפעמים כרית יכולה לגרום להם לכופף את צווארם יתר על המידה במהלך השינה וכתוצאה מכך לסבול מכאבים והתכווצויות שרירים בגב ובצוואר", מסביר ד"ר דימיטריו. ישני בטן עשויים ליהנות גם מכרית רכה ודקה ששומרת על הראש והצוואר במצב נמוך יותר, קרוב יותר למזרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר