הריאיון המלא, הערב

מרים פרץ: "מאיפה הכוחות שלי? מהקב"ה!"

מרים פרץ, האם ששכלה את שני בניה בלבנון ורצועת עזה, ובעלה גם הוא נפטר, התארחה באולפן 'אחד על אחד' וסיפרה על האמונה בבורא עולם • הריאיון המלא, הערב ב'כיכר' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

מרים פרץ, האם ששכלה את שני בניה בלבנון ורצועת עזה, ובעלה גם הוא נפטר, התארחה באולפן 'אחד על אחד' וסיפרה על האמונה בבורא עולם. הריאיון המלא, הערב ליל יום הזיכרון.

"קודם כל", פתחה מרים פרץ את דבריה כשנשאלה על הכוחות שלה למרות הטרגדיות הנוראיות: "אין אדם שנולד בלי כוחות. בוא נזכור שכל בוקר אתה מתפלל 'הנותן לעייף כוח', מי שיושב במיטה כל היום ובוכה, איך יקבל כוחות? החיים זה לא סבבה, החיים זה אתגרים.

"מאיפה הכוחות? מידי הקב"ה, יש לכל אדם כוחות. השאלה הכי חשובה, מה אתה עושה עם הכוחות שלך. זאת שאלת הבחירה, האם אתה בוחר לקחת את הכוחות שהקב"ה נתן לך - לכל אחד הוא נתן כוחות אחרים, אחד כוח הדיבור, אחד כוח החיבוק, אחד כוח העשייה - האם אתה לוקח את הכוח הזה לבניין חדש, או שאתה בוחר לשכב ולמות, לשכת ולבכור על גורלך".

פרץ הוסיפה: "אני חושבת שחלק מהכוחות שלי נטועים בבית שלי, בהורים הפשוטים שלי. אני נולדתי במרוקו. ההורים שלי נולדו בהרי האטלס, הם לא למדו קרוא וכתוב, הם לא ידעו מילה בעברית. רק מילה אחת: ירושלים. כשאבא שלי אמא 'ירושלים', כל אות הוא נישק ורעד, בשביל אבא שלי זה היה חלום. איך הם התפללו? בעל פה. מסורת מאב לבן. ואחד הדברים שהיה להם? זו האמונה שחסרה היום. לא אמונה דעתנית ולמדנית. אמונה תמימה, פשוטה, נקיה מכל דבר, אמונה שהכל בידי שמיים".

כאמור, הריאיון המלא, הערב ליל יום הזיכרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר