"מלא ויטמין D"

ה'קעמפ' החרדי הודיע: לא נקבל בחורים מחוסנים

מחנה קיץ לילדים ובחורי ישיבה בין הגילאים 8-18 הודיע כי לא יתקבלו השנה לשורותיו תלמידים שהתחסנו כנגד נגיף הקורונה • וכיצד כן ישמרו על החניכים מפני הקורונה? (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

מתנגדי חיסונים? מחנה קיץ חרדי לבני נוער בארצות הברית, הודיע כי לא יתקבלו השנה לשורותיו תלמידים שהתחסנו כנגד נגיף הקורונה.

מדובר במחנה הקיץ 'קעמפ היכון', שעל פי פרסומים בריכוזים חרדיים צפוי להתקיים הקיץ במתחם בהרים של מדינת ניו יורק, כמו קעמפים רבים אחרים.

הקעמפ מיועד לילדים מגיל 8 ולבחורי ישיבה עד גיל 18, ויתקיים בשלוש פעימות של שלושה שבועות כל אחת, כאשר המסגרת כוללת לימוד הלכה, משניות ונ"ך - לצד פיתוח כישורים שונים. עלות הקעמפ: 3,000 דולרים לתלמיד.

הפרסומים מגיעים לאחר שמושל המדינה, אנדרו קומו, הורה על היערכות לפתיחת מחנות קיץ ביוני.

אלא שלפי הנהלת הקעמפ, אין כניסה למחוסנים: "בשל האופי הניסיוני של חיסוני הקורונה הזמינות והדיווחים המתעוררים על תחלואת קורונה קשה בקרב אנשים החיים בסביבה קרובה עם אנשים "מחוסנים", איננו יכולים להמליץ על טיפול זה לא לצוות שלנו ולא לחניכים שלנו. אנו מצטערים שלא נוכל לקבל חניכים או מדריכים שכבר קיבלו זריקות אלו".

על פי ההודעה, מתוכננת שמירה אלטרנטיבית מפני הקורונה: "אנו נספק לחניכים מלא ויטמין D והגנות אחרות, לפי הוראות מאמן הבריאות שלנו". יצויין שמאמן הבריאות של הקעמפ, אבי שוורץ, הוא מאמן לתזונה אורגנית.

וזה ההסבר שכתב מנהל הקעמפ, הרב נפתלי שוורץ, לשם 'קעמפ היכון': "העולם רועד מתחת לרגלינו. ה-CDC (המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, י"נ) קורא לאחסון מזון ומים ותוכניות מגירה לאסונות טבע. מי שם לב? 'כה אעשה לך ישראל עקב כי זאת אעשה לך, היכון לקראת אלקיך ישראל'.

"ברוח זו, אנו מגייסים חניכים שיכולים ללמוד מיומנויות של עצמאות וקיימות, אשר יהיו חשובים בכינון חיים נורמליים ב'נורמה החדשה' - איך שזו תתברר", נכתב.

בכלי תקשורת אמריקניים דיווחו על הקעמפ החריג, ותהו כיצד יתנו לו לפעול - לאחר שהמחוז בו הוא צפוי להתקיים דורש חיסון של כל תלמיד שרוצה לשהות במחנה קיץ במחוז.

המודעה שפרסם הקעמפ בריכוזים החרדיים (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר