אל-אקצה לבית כנסת

פולארד תוקף: "הצוות של ביידן הוא עמלק"

המרגל הישראלי המשוחרר, כובד כאחת מההופעות הציבוריות הראשונות שלו לנאום בישיבת 'מרכז הרב' - לרגל יום ירושלים, ובחר להתייחס למצב הבטחוני ולתקוף בחריפות (חדשות, ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
פולארד בנאומו (צילום מסך מתוך יוטיוב, מרכז הרב)

נאום חריף: יונתן פולארד, המרגל הישראלי לשעבר שעלה ארצה לאחר שהוסרו מעליו ההגבלות האמריקניות, נאם אמש (שני) בגנות ממשל הנשיא ג'ו ביידן.

את דבריו השמיע בישיבת 'מרכז הרב', שם התקיימה כמדי שנה חגיגת יום ירושלים. פולארד, שסומן כאורח כבוד באירוע, התקבל בשירה מפי הזמר אברהם פריד ובריקודים נלהבים מהקהל.

הנאום, שנישא בשפה האנגלית ומהווה אחת מההופעות הציבוריות הראשונות של פולארד מאז הגיעו ארצה, עסק בעיקר במצב הבטחוני ובהשקפת עולמו המדינית. ראשית התייחס לרצח יהודה גואטה ז"ל, תלמיד ישיבה בן 19.

"הרוצח ביטא בעצם את השנאה העתיקה ביותר, הקטלנית יותר מהמחלה הקטלנית ביותר שידעה האדם - שנאת יהודים. אנטישמיות בדם קר. זו אמונת היסוד של מי שמכונים 'הפרטנרים' לשלום מרמאללה, של אויבינו המושבעים בעזה ורבים מהפקידים המאיישים את ממשל ביידן הנוכחי".

"מה שאנחנו מדברים עליו הוא עמלק, עמלק טהור ופשוט", תקף פולארד, והסביר: "בין אם אתה רוצח יהודי באופן פיזי וישיר, ובין אם אתה כובל את ידיו מאחורי גבו - כמו שעושים הדמוקרטים של ממשל ביידן - בסופו של דבר, מותו של היהודי זהה", המשיך, ובכך רמז כי ממשל ביידן אשם ברצח יהודים.

לטענת יונתן פולארד, לא כל שונאי ישראל "חובשים כאפייה ונושאים רובה קלצ'ניקוב; חלקם עוטים חליפות יפות מאוד, ועדיין שונאים אותנו עם רגש שאתה אפילו לא יכול לדמיין".

פולארד הביע אכזבה על ויתורה של ממשלת ישראל על השליטה במשמורת על הר הבית - שהועברה לירדן, וקרא לבטלו. הוא הוסיף שיש להפוך את מסגד אל-אקצה לבית כנסת, וכי את השער המזרחי המוביל להר, שכרגע חסום למעבר, צריך להקדיש כ"שער למשיח".

החגיגות לפולארד אמש ב'מרכז הרב' (צילום: ידידיה מאיר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר