מחקר חדש

צמחונים מעשנים - בריאים יותר מאוכלי בשר

מדענים באוניברסיטת גלאזגו בממלכה המאוחדת בדקו למעלה מ-175,000 מבוגרים, וגילו כי עדיף לכם לבחור בתזונה מבוססת צמחים גם אם מלווה בעישון וצריכת אלכוהול (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מחקר חדש: עדיף לכם לבחור בתזונה מבוססת צמחים, גם אם היא מלווה בעישון ובצריכת אלכוהול, מאשר תזונה הכוללת אכילת בשר.

למסקנה הזו הגיעו מדענים באוניברסיטת גלאזגו בסקוטלנד שבממלכה המאוחדת. הם בדקו למעלה מ-175,000 מבוגרים מרחבי המדינה, וגילו שבשר גורם ליותר מחלות לב וסרטן מאשר עישון או אלכוהול - מה שחזר על עצמו אצל כל משתתפי המחקר בכל גיל, משקל, או הרגלי עישון ושתייה.

קרלוס סליס-מוראלס, מוביל המחקר, סיפר במאמר שפרסם באתר המדעי של EASO (האיגוד האירופי לחקר ההשמנה) כי הצוות בהובלתו ייצר 19 סמנים ביולוגיים שונים למניעת סרטן, מחלות לב וגיל, כמו גם מצבים כרוניים אחרים.

לדבריו, "אחת הסיבות לכך שצמחונים, גם אלו שמעשנים ושותים, היו בעלי רמות סמן ביולוגי טובות יותר מאשר אוכלי בשר, היא צריכת הכולסטרול מהתזונה שלהם".

לצמחונים היו רמות 'נמוכות משמעותית' של 13 מאותם סמנים ביולוגיים מרכזיים. ביניהם ניתן למנות מצב כולסטרול כללי, כולסטרול של ליפופרוטאין רע בצפיפות נמוכה, והורמון המעודד צמיחה והתפשטות של תאים סרטניים - כך מדווח סליס-מוראלס. לדבריו, לצמחונים היו גם רמות נמוכות יותר של סמנים ביולוגיים מועילים, כולל ליפופרוטאין טוב בצפיפות גבוהה (HDL).

כחלק מהמחקר נבדקו 177,723 דגימות דם ושתן של המשתתפים, שגילם נע בין 37 ל-73. במשך חמש שנות המחקר התמידו כולם בתזונה שבהם היו רגילים לפני המחקר.

"הממצאים שלנו מציעים חומר למחשבה", כתב מוביל המחקר בהודעה לתקשורת. "בנוסף לאי אכילת בשר אדום ומעובד שמזוהים עם מחלות לב וחלק ממחלות הסרטן, אנשים המקיימים תזונה צמחונית נוטים לצרוך יותר ירקות, פירות ואגוזים המכילים יותר חומרים מזינים, סיבים ותרכובות אחרות שעשויות להועיל לבריאותם".

שולי רנד: "החלטתי להפסיק לעשן" • ארכיון (באדיבות 'רשת 13')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר