'שומר החומות' עולה מדרגה

לראשונה כוחות קרקעיים תוקפים בעזה; 'כזה עוד לא ראינו'

בעקבות מטח הרקטות חסר התקדים המשוגר מעזה לטווחים ארוכים, צה"ל מעלה מדרגה - לראשונה מתחילת המבצע, גם כוחות קרקעיים החלו לתקוף ברצועה, בעוצמה אדירה • צפו בתיעוד (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בסיון תשפ"א | 13.05.21
תקיפות צה"ל בעזה, הלילה (צילום: מתוך טוויטר)

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל ממשיכים בתקיפות הנרחבות ברצועת עזה, ובמקביל מטחי הרקטות לרוב שטחי הארץ משוגרים פעם אחר פעם.

"כיכר השבת" עם כל העדכונים:

01:04 - מבאר שבע ודרומה, עד חצרים, וכן באשקלון ובישובים רבים נוספים בנגב - שורת אזעקות עולות ויורדות. באשקלון אותרו מספר זירות נפילה, אך בחסדי שמים ללא נפגעים.

01:00 - מטח כבד של רקטות לעוטף עזה ואזור השפלה, בדגש על העיר אשדוד.

00:46 - בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר במרחב המוגן, עד להודעה חדשה.

00:34 - תושבים בעזה מדווחים על ירי ארטילריה כבד, שחלקו התמקד ב'כפר הבדואי' שבעיירה בית לאהיא, וכעת התרחב לשכונת שייח' זאיד. מבני מגורים תחת הרעשה בלתי פוסקת, ומשפחות בורחות בבהלה לעיר עזה. תושב עזה ששוחח עם כתב כל"צ ג'קי חוגי מספר: "בחיים לא ראיתי הפגזה כזו".

00:18 - דובר צה"ל בעדכון דרמטי: גם כוחות קרקעיים תוקפים כעת ברצועת עזה. "פרטים נוספים בהמשך", הבטיחו בצבא.

00:08 - דיווחים ערביים: גל תקיפות ברגעים אלו בצפון רצועת עזה.

00:02 - מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר מבנים בהם מאוכסנים אמצעי לחימה רבים של החמאס והג'יהאד האסלאמי. אחד ממחסני האמל"ח שהותקפו, היה בביתו של פעיל מהמערך הימי של ארגון הטרור.

זירת נפילת הרקטה בבאר שבע (ילום: כב"ה. תמונה: איחוד הצלה)

00:01 - לוחמי האש שהגיעו לזירת נפילת הרקטה בבאר שבע, זיהו כי יש פגיעה בין מספר בתי קרקע, ושנגרם נזק רב לבתים ולרכבים סמוכים. לפי כב"ה, במקום קרסה חומה של אחד הבתים, וקיים חשש ללכודים מתחתיה.

"לוחמי האש מתחילים בפעולות הרמה של החומה, בעזרת כלים הידראוליים, בכדי לשלול לכודים, במקביל לפעולות הסריקה בדירות שנפגעו. כמו כן, מנותקים מקורות אנרגיה בדירות וברכבים", נמסר.

23:53 - המועצה האזורית באר טוביה פרסמה את ההודעה הבאה: "תושבות ותושבים יקרים. אנו מודיעים בצער רב, כי תושבת המקום נהרגה, עת רצה למרחב המוגן בביתה שבמושב שתולים, בזמן אזעקה".

ראש מועצת באר טוביה קובי אביבי, ביחד עם נציג היישוב, עושים כעת את דרכם לזירת האירוע. "אנו משתתפים בצער המשפחה; תהיה נשמתה צרורה בצרור החיים", נכתב.

23:51 - דובר צה"ל: "כחלק ממאמץ המהלומות הרב ממדי, הצבא תקף באמצעות מטוסי קרב, מבנים של יחידת הסייבר של חמאס בעיר עזה, שאותרו והופללו בפעילות משותפת של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ואגף המודיעין".

23:46 - במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת פריט רקטי בין בתים בבאר שבע. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום, עולה כי נגרם נזק. אין דיווח על נפגעים בגוף בשלב זה, וחבלן משטרה נמצא במקום. "אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות השוטרים", נמסר.

כך נראה חלק ממטח הרקטות הכבד בשעה 22:00:

מטח הרקטות בשעה 22:00 (צילום: דדי פולד)

23:40 - מהבוקר עד כה, סיכל צה"ל שבע חוליות נ"ט: בשעה האחרונה, צה"ל זיהה ותקף שתי חוליות נ"ט נוספות במרחב רצועת עזה.

23:37 - נקבע מותה של הקשישה שנפלה בעת שרצה למרחב המוגן, במושב שתולים. אהרון זנו, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "לדברי בני המשפחה, היא החליקה ונחבלה בראשה כשמיהרה למרחב מוגן בעקבות האזעקה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות בסיוע פראמדיק, שנאלץ בתום מאמצי ההחייאה לקבוע את מותה".

23:33 - גם אשקלון חוזרת לטווח האש.

23:29 - אחרי הפוגה קצרה, שוב מטח כבד של רקטות לעבר מרכז הנגב - העיר באר שבע וסביבותיה - כמו גם לכיוון מערב הנגב.

23:11 - אישה בת 87 נחבלה בדרכה למרחב המוגן במושב שתולים שבשפלה, כאשר מעדה בעת שמיהרה למקום בעת האזעקה. מצבה הרפואי מוגדר קשה.

23:02 - ישובי עוטף עזה סופגים מטח נוסף.

שיגורים ויירוטים באשדוד, הערב (ללא קרדיט. תמונה, ארכיון: פלאש 90)

22:50 - בכבאות והצלה מעדכנים, כי לא ידוע על פגיעות ישירות באשדוד ובאשקלון. "צוותי כב"ה במחוז דרום מבצעים סריקות בהתאם לקריאות שמתקבלות במוקד 102, ושוללים פגיעות ישירות".

22:47: המשטרה מתקנת: מדיווחי הכוחות שהגיעו לכביש 44 מתברר, כי לא נפל טיל במקום, אלא זו שריפה בלבד.

22:35 - לא התקבלו במוקד 101 של מד"א קריאות על נפגעים, למעט מקרים בודדים של אנשים שנחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ומספר נפגעי חרדה.

22:34 - דוברות המשטרה: התקבל דיווח על נפילת טיל בשטח פתוח סמוך לכביש 44 - צומת הקרח. כוחות המשטרה והצלה בדרכם למקום. "אנו קוראים לציבור, להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להוראות כוחות הביטחון".

22:31 - חמאס מודיע: "במטח הנוכחי לעבר אשדוד ואשקלון היו כ-90 טילים, זאת בתגובה להרג אזרחים בעזה. אם צה"ל יכנס קרקעית, זו הזדמנות שלנו לחטוף חיילים".

22:30 - ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, מעדכן: "חווינו מספר מטחים כבדים מאוד, אך עד כה אין דיווחים על נפילות, נפגעים או נזק. אשדוד זו עיר מנוסה מאוד, ואנחנו ערוכים תמיד למצבי חירום".

22:26 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בו מאוחסנים אמצעי לחימה. כמו כן, במטה נמצאים גם משרדו של ראש ביטחון הפנים של רפיח ומחלקות נוספות.

שרטוט המבנה שהופגז

22:21 - דיווח ראשוני: נפילת רקטה בעיר רמלה.

22:19 - מטח כבד נוסף של רקטות לעבר אשדוד.

22:14 - אזעקות גם בלוד, מודיעין, רמלה והאזור, עד גבול גוש דן.

22:03 - אשדוד, אשקלון וערי הדרום תחת מטח רקטות כבד ביותר, חסר תקדים מאז החלה הלחימה.

21:52 - דיווחים בלבנון: שירותי הביטחון במדינה עצרו את משגרי הרקטות, דרומית לעיר צור.

21:44 - צה"ל מודיע: "לפני זמן קצר, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל. לא הופעלה התרעה, בהתאם למדיניות".

21:42 - דיווחים באל-ג'זירה, כי מדובר בטילים איראניים, מסוג 'באדר 3'.

21:40 - שליח רשת אל-ג'זירה בלבנון מדווח, מפי מקור ביטחוני במדינה, כי את שלוש הרקטות שיגר פלג פלסטיני, כהזדהות עם עזה, ולא חיזבאללה.

21:34 - כתב רשת אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, מדווח כי שוגרו שלוש רקטות משטח לבנון, הגזרה המערבית, לעבר ישראל. כמו כן, תושבי הצפון מספרים על הדי פיצוצים עזים שנשמעו בקרבתם, ועל פי דיווחים ראשוניים נראה כי טיל אחד נפל סמוך לישוב שלומי.

21:28 - חשד לאירוע ביטחוני בנתיב העשרה: תושבי המקום נדרשו להסתגר בבתיהם.

21:06 - גם העיר אשדוד חוזרת להיות מטווחת על ידי הטילים מהרצועה.

21:03 - מטח מתחדש של רקטות מעזה, לעבר אזור לכיש והעיר אשקלון.

20:55 - דובר חמאס מודיע, כי סבב הלחימה הנוכחי מגלם משוואה חדשה ש"מרתיעה את ישראל ומונעת ממנה ביצוע פשעים נוספים", כלשונו.

20:14 - שוב העיר אופקים וישובים בעוטף עזה מטווחים על ידי רקטות החמאס.

20:10 - בעזה אומרים הערב, כך לפי דיווח הכתב אוהד חמו, כי "ממדי ההרס גדולים מאשר היו במבצע צוק איתן, וכי ישנם יותר ממאה וחמישים הרוגים מתקיפות צה"ל" - הרבה מעבר לדיווחים הרשמיים.

20:00 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דורש "להפסיק את האלימות במזרח התיכון. אני רוצה לראות הפחתה משמעותית במתקפת הרקטות". בשיחה עם עיתונאים בבית הלבן, הוסיף הנשיא: "אני מצפה לקיים שיחות נוספות עם מנהיגי האזור".

19:58 - שוב: מטח רקטות לעבר ערים באזור הדרום, בהן אופקים.

19:56 - בית החולים סורוקה מעדכן: "מתחילת האירועים פונו אלינו 134 נפגעים. נכון לעכשיו מאושפזים 19 נפגעים במחלקות שונות, בהם החייל שנפגע באירוע הנ"ט, פצוע מנפילת רקטה בביתו באשקלון ועובד זר שנפגע מרסיסים בעוטף עזה. 4 נפגעים מטופלים כרגע במיון, בעקבות המטח האחרון על באר שבע, כולם במצב קל".

19:40 - התחדשו שיגורי הרקטות לעבר ישובים באזור הדרום.

19:32 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתר מרכזי לייצור רקטות של חמאס, ומוצב צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום מספר אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה לאורך הרצועה. "צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש", נמסר.

19:17 - שר הביטחון בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים, בצו קריאה חריג, בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים, שנמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע 'שומר החומות', יוצבו בפיקוד הדרום, בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

19:14 - צה"ל מעדכן: מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה זו, זוהו כ-160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות, על פי מדיניות היירוט", נמסר עוד.

19:07 - הזרוע הצבאית של חמאס מפרסמת תמונה, שלדבריה היא מערכת הטילים החדשה, 'עיאש 250', המסוגלת לשגר טילים לטווח של 250 ק"מ.

18:57 - דובר צה"ל מאשר לראשונה: "אנחנו צוברים כוחות על גבול הרצועה, מכינים אותם, הם לומדים את השטח ונפעיל אותם כשנחליט להפעיל אותם. הזמן בידינו".

18:47 - דיווח: הג'יהאד האסלאמי הודיע למצרים, כבר אמש, כי יהיה מוכן לנצור את האש "תוך דקה", אם תפסיק ישראל את תקיפותיה בעזה, אך ההצעה ירדה מהפרק כאשר ישראל סירבה, והמשיכה לתקוף.

18:39 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדה לשיגור רקטות ארוכות טווח של חמאס, בצפון רצועת עזה.

18:28 - לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של חמאס, ששימשה למטרות צבאיות - דירה שהותקפה גם בעבר, במבצע צוק איתן.

18:26 - התחדש מטח הרקטות על באר שבע וישובי הדרום.

18:10 - דיווח ראשוני על נפילת רקטה בצומת גורל, הסמוכה באזור העיר באר שבע.

18:04 - עשרות שיגורים בזה אחר זה מרצועת עזה, לעבר רוב ערי מרכז וצפון הנגב.

18:00 - מטח טילים לכיוון ישובים רבים בעוטף עזה.

17:57 - שיגורים רבים לעבר מרכז הנגב, מדרום לבאר שבע, ואזור אשקלון שבצפון הנגב.

17:48 - מטחי רקטות לעבר ישובים בעוטף עזה.

17:47 - בארגוני הטרור ברצועה אומרים אחרי הפרסום על הפגזת עשרות המחבלים, כי על ישראל "להיערך להפתעה".

הפגזת עשרות המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל התיר לפרסם, כי מטוסי חיל האוויר תקפו, מוקדם יותר היום, מתחם צבאי של מטה המודיעין, בו ממוקם חמ"ל התצפיות הראשי של חמאס, ובעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור.

"צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה,ימשיך לפעול בעוצמה, ככל שיידרש", נמסר עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר