'שומר החומות'

בכיר בחמאס: ישראל מסרבת להפסקת אש

לאחר כשבוע וחצי, בחמאס טוענים כי הגישו לישראל כמה הצעות להפסקת אש, אך היא עדיין לא השיבה עליהן, תוך שהיא ממשיכה בתקיפות. והאשם, כמובן: נתניהו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דובר ארגון הטרור, אבו עוביידה (צילום: חמאס)

מבצע 'שומר החומות' נמשך כבר שבוע וחצי ובישראל לא ממהרים לסיים אותו כשכרגע אין תאריך יעד ברור לכך. על פי יועץ התקשורת של מנהיג החמאס, טאהר א-נונו, בריאיון לערוץ אל-ערבי, מתנהלים מגעים בין ישראל לארגוני הטרור בעזה לגיבוש הסכם הפסקת אש, אך אין הצעה סופית להפסקת אש.

לדבריו הלילה, "השיחות נמשכות כבר כמה ימים. אך אי אפשר לומר שגובש מועד סופי להפסקת אש. השיחות לא הפסיקו בין אם מדובר בשיחות עם הבכירים במצרים או עם הגורמים הבינלאומיים ועם קטאר".

על פי דיווחים נוספים בעולם הערבי, גורם בחמאס אמר לעיתון הלבנוני אל אח'באר כי גם מצרים הגישה לישראל בהסכמת חמאס מסמך בו הצעה להפסקת אש בעזה, אך ישראל בינתיים לא השיבה וממשיכה בפעילות הצבאית שכנראה מכאיבה לחמאס מאד.

בחמאס מאשימים את נתניהו, אותו גורם בארגון הטרור אמר לעיתון, כי "המכשול העיקרי אל מול סיום הלחימה הוא ההתעקשות של רה"מ הישראלי, נתניהו, שרוצה לקשור את סוגיית הרגיעה לגורלו הפוליטי שעומד להסתיים".

בד בבד מתחיל לגדול הלחץ הבינלאומי על ישראל לסיים את המבצע, בליל שלישי, שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - והבהיר לו שהוא תומך בקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, ביידן הדגיש שהוא עדיין מגבה את ישראל ותומך בזכותה להגן על עצמה, אך אמר שארה"ב לא תוכל להדוף לאורך זמן את הביקורת הבינלאומית על ישראל בנושא.

כזכור, אתמול אמר נתניהו לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים, "אני פה בבסיס חיל האוויר בחצרים, קודם לכן במטה פיקוד דרום בבאר שבע", אמר ראש הממשלה, "קיבלתי סקירות על התקיפות הרבות שלנו נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי, הם קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה".

"אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר