הלחץ להפסקת אש

שר החוץ הגרמני נחת בארץ: "לישראל הזכות להגן על עצמה"

הלחץ הבינלאומי על ישראל להגעה להפסקת אש גובר. שר החוץ הגרמני נחת בישראל בניסיון לשכנע להגיע להפסקת אש. בנוסף, נחתו גם שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביקור שר החוץ אשכנזי ושר החוץ מאס בפ"ת (צילום: משרד החוץ)

מבצע 'שומר החומות' נמשך, והלחץ הבינלאומי על ישראל להשגת הפסקת אש גובר. הבוקר (חמישי) נחת בנתב"ג שר החוץ הגרמני הייקו מאס, מתוך מטרה לשכנע את ישראל להסכים להפסקת אש.

שר החוץ הגרמני התקבל בידי שר החוץ אשכנזי בנמל התעופה בן גוריון, שאמר: "ידידי שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, אני מודה לך מאוד על הגעתך לישראל היום בביקור של סולידריות בימים אלה".

(מירי שמעונביץ, משרד החוץ)

"בראשית דבריי, אני מבקש להודות לממשלת גרמניה שתמכה בישראל מתחילת סבב הלחימה, גינתה את פעילות הטרור של החמאס והדגישה את זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה", אמר השר אשכנזי.

"בשעה זו שאנחנו נמצאים כאן", הוסיף אשכנזי, "בדרום המדינה נשמעות אזעקות והחמאס יורה מטח רקטות לעבר תושבי דרום ישראל. הסבב הנוכחי אינו כמו סבבים קודמים. התקפת הטילים של החמאס על ישראל פרצה בעקבות ניסיון ברוטאלי של החמאס לחזק את מעמדו הפוליטי ולהשתלט על סדר היום הפלסטיני ועל הנהגת הרשות הפלסטינית".

(מירי שמעונביץ, משרד החוץ)

עוד אמר השר אשכנזי כי חמאס "עושה זאת מתוך שטחים מאוכלסים, מחצרות הבתים ובתי הספר, בחסות האוכלוסייה שלו, תוך שהוא משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי. חמאס מבצע פשע מלחמה כפול. הוא לא בוחל באמצעים ופוגע באוכלוסיה שלו תוך שהוא פוגע בקווי החשמל לרצועה ועל הצוותים הישראליים שמסכנים חייהם בניסיון לתקן אותם, יורה על המעברים היבשתיים ועל שיירות הסיוע המגיעות מישראל לרצועה.

"ידידי שר החוץ, אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה לגילויי טרור ותוקפנות כאלו והייתה פועלת באופן דומה להגן על אזרחיה. ישראל פועלת תוך שימוש בכוח מידתי כשהיא נמנעת מלפגוע בבלתי מעורבים".

את דבריו סיכם שר החוץ אשכנזי ואמר: "אני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות לכל המדינות שהביעו תמיכתם בישראל וקראו לגינוי החמאס. ידידי שר החוץ מאס, אני רוצה להדגיש בפניך את החשיבות שאני רואה בביקור הסולידריות שלך בישראל בימים אלו. בימים האחרונים שוחחנו על המצב באזור ואני מעריך את עמידתה של גרמניה לצד ישראל. בשם אזרחי ישראל וממשלת ישראל אני מודה לכם מאוד על עמדתכם זו".

השר מאס אמר בהגעתו כי "גרמניה עומדת לצידה של ישראל ועל זכותה להגן על עצמה". עוד אמר השר כי "הגעתי לישראל להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה. לישראל הזכות להגן על עצמה!".

"אנו עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי בעזה מודעים למאמצים הישראלים להכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה", אמר.

(מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)
(מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)
הגדלה

בהמשך דבריו התייחס השר לרצונו להגעה במהרה להפסקת אש: "אנו תומכים במאמצים להפסקת אש בהקדם. שוחחתי על כך עם מדינות ארה"ב, מצרים ומדינות נוספות ואני מקווה שהמאמצים יישאו פרי.

"אנו גם צריכים להסתכל לעתיד ולדאוג לשלום בר קיימא באיזור ולאפשר את המצב שישראלים לפלסטינים יוכלו לחיות כאן בהגדרה עצמית. המצב הנוכחי , הוא מצב של אי וודאות מצב שמחזק רק את אלה שמפיצים שנאה וטרור".

את דבריו סיכם מאס ואמר: "כפי שאמר גבי ואני מחזק, אין משא ומתן על בטחון ישראל ועל התושבים היהודים כאן".

מאס ואשכנזי (מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)

לאחר מכן, יצא שר החוץ אשכנזי יחד עם השר מאס לסיור במרכז הארץ בבתים ומבנים שספגו פגיעה ישירה כתוצאה מירי הרקטות, כאשר ביקרו במרכז העיר פתח תקווה, יחד עם אלוף פיקוד העורף, שם נפלה רקטה וגרמה להרס רב לעשרות דירות.

מאוחר יותר, הגיעו שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה, לביקור בישראל, ובהמשך היום צפויים שלושת השרים לבקר את ראש הממשלה נתניהו.

שר החוץ אשכנזי יחד עם שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה בבית שנפגע (משרד החוץ)
(מירי שמעונביץ, משרד החוץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר