"תגלית חשובה"

מחקר: מחלימי קורונה מחוסנים - לכל החיים

חוקרים מארה"ב ומאוסטרליה גילו כי לאחר הנוגדנים קצרי-הטווח שמופיעים בגוף של מחלימי קורונה, מיוצרים תאים חדשים - שמספקים הגנה מפני הנגיף לעשורים רבים (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נוגדנים נלחמים בנגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"תגלית חשובה": חוקרים מארה"ב ומאוסטרליה גילו כי לאחר הנוגדנים קצרי-הטווח שמופיעים בגוף של מחלימי קורונה, שלא ברור היה עד כה מה ה'תוקף' שלהם, מיוצרים בגוף תאים חדשים - שמספקים הגנה מפני הנגיף לעשורים רבים.

המחקר, שפורסם בכתב-העת הבריטי Nature, מדווח שאותרו תאים המייצרים נוגדנים ארוכי טווח במוח-העצם של אנשים שהחלימו מ-COVID-19.

במקביל לחדשות הטובות הללו, "ההשלכות הן שגם מנות חיסון נגד קורונה תהיינה בעלי אותה השפעה עמידה", אומר מנו ואן זלם, אימונולוג מאוניברסיטת מונש במלבורן, אוסטרליה.

עד כה האמינו מומחי רפואה כי לאחר ההחלמה מקורונה מיוצרים נוגדנים בגוף, שנמוגים עם הזמן. אך כעת מתברר שלמרות שאלו אכן מתפוגגים זמן קצר לאחר ההחלמה - לאחריהם מופיעים תאי דם אחרים, עמידים יותר, שמייצרים נוגדנים.

לפי החוקרים, תאי זיכרון B מסיירים בתוך הדם לצורך חיטויו מחדש משאריות הנגיף, בעוד שתאי פלזמה של מוח העצם (BMPC) מסתתרים בעצמות, ומטפטפים נוגדנים למשך עשרות רבות של שנים.

"תא פלזמה בעצם מחזיקים בתוכם את היסטוריית חיינו, מבחינת הפתוגנים אליהם נחשף הגוף", מסביר מוביל המחקר, האימנולוג האמריקני עלי אלבדי מאוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, מיזורי.

לצורך המחקר, אסף הצוות של אלבדי תאי זיכרון B ומוח עצם מקבוצה של עשרות משתתפים.

"זו תגלית חשובה מאוד", הגדירו זאת אימונולוגים ברחבי העולם, שהדגישו כי למרות האופטימיות, הנוגדנים אינם מספקים הבטחה לחסינות חד-משמעית מקורונה, וכי מוטציות אלימות עשויות להחליש את ההגנה שאלו מציעים לגוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר