מאזינים לשירים עצובים ובוכים? זה דווקא מצוין למצב הרוח

מזילים דמעות למשמע כל סיפור או נעימה נוגעים ללב? כנראה שחבריכם מכנים אתכם "בכיינים". אך מחקר מעניין לגמרי מגבה אתכם ומוכיח כי בכי בזמן שמיעת מוזיקה עצובה יכול לרומם את מצב הרוח (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בכיינים? מן הסתם, ספגתם בחייכם אי אלו קריאות לעגניות מצד חברים ובני משפחה, שראו אתכם מזילים דמעות כמים למשמע או מקרא כל סיפור נוגע ללב, אך מחקר שפורסם ב-"Scientific Reports" לגמרי מגבה אתכם ומוכיח כי בכי בזמן שמיעת מוזיקה עצובה יכול דווקא לרומם את מצב הרוח.

במחקר, שנערך בחודש אפריל 2017, ביקשו חוקרים יפנים מ-154 משתתפים להשיב לסקר אודות תגובותיהם הרגשיות בעת האזנה למוזיקה ובאיזו תדירות הם חוו בעקבותיה "עור ברווז", צמרמורות, בכי או גוש בגרון. בהתבסס על התוצאות, החוקרים חילקו 66 מאותם משתתפים לשתי קבוצות: קבוצת ה"צמרמורות" וקבוצת ה"דמעות".

לאחר מכן התבקש כל משתתף להקשיב לשישה שירים, להקיש על כפתור בכל פעם שהוא חווה את תגובת היעד של הקבוצה שלו (צמרמורות או דמעות) ולהשתמש במחשב כדי לסמן עד כמה הוא נהנה לאורך השיר. על ידי שימוש בנתונים אלה, יחד עם קצב הלב והתגובות הפיזיות של המשתתפים למוזיקה, החוקרים קבעו כי גם שירים שגרמו לצמרמורות וגם שירים שגרמו לדמעות הובילו להנאה ולנשימות עמוקות, אך רק שירים שגרמו לדמעות נתפסו כעצובים ומרגיעים.

אז מה בדיוק זה אומר? למרות שהמחקר היה די קטן והתבסס במידה רבה על נתונים שדווחו על ידי המשתתפים בעצמם, הוא עדיין מגבה את הרעיון שבכי באמת עושה טוב למוח.

"תוצאות אלו מראות כי דמעות כרוכות בהנאה מעצב ושהן מרגיעות פסיכופיזיולוגית. לפיכך, תגובות פסיכופיזיולוגיות מאפשרות להבחין בין צמרמורות לדמעות", כתבו מחברי המחקר. "מכיוון שלדמעות עשויות להיות השפעה מזככת, נראה שמשמעותן התפקודית של צמרמורות ודמעות - שונה".

המסקנה: התייפחות תוך כדי הקשבה למוזיקה עצובה, במיוחד, יכולה להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי להעלות את המורל ולהיפטר מתחושות שליליות. אז קדימה, לכו תמצאו לעצמכם מקום פרטי להתרפק ולייבב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר