ביום ההילולא

ה'משיחיסטים' אספו את הנרות ב-770 • צפו

מצלמות האבטחה במרכז העולמי של חסידות חב"ד קלטו ארבעה בחורים צעירים, שהביעו את אכזבתם מציון ה'יארצייט' של רבם - בגלל האמונה שהוא לא נפטר • צפו בתיעוד (אנ"ש)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצעירים במסדרונות 770 (צילום: מצלמות אבטחה)

הפילוג בחב"ד: שלשום (ראשון) ג' בתמוז, יום ההילולא ה-27 לפטירת הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, נצפו צעירים אוספים נרות נשמה שהוצעו לציבור ב-770, המרכז העולמי של חסידות חב"ד בברוקלין, ניו יורק.

כעת מתפרסם תיעוד של מצלמות אבטחה המותקנות בבניין, שבהן נראים ארבעה בחורים חב"דיים בגיל העשרה, נכנסים אל תוך מנייני תפילה ומפרים שם את הסדר.

בנוסף התלוננו מתפללים, כי הארבעה אספו מעל השולחנות והסטנדרים את נרות הנשמה שהוצעו לציבור הרחב, שיודלקו על ידי החסידים לציון 27 שנים לפטירת רבם. את הפעולה עשו כפי הנראה כדי לבטא את אמונתם כי הרבי לא נפטר.

באתר 'קראון הייטס אינפו', המשתייך למיינסטרים החב"די בברוקלין, תקפו את המעשים וכתבו ש"החלק הקשה ביותר הוא לראות ששלושה מתוך הבחורים הללו הם בקושי בגיל בר-מצווה".

"האם המתקפות האידיאולוגיות הללו יימשכו? האם הגורמים בעלי הסמכות יעשו את עבודתם?", תהו באתר, אך כזכור בניין 770 מצוי בשנים האחרונות בשליטת גורמים המזוהים עם הפלג המשיחיסטי, שכן שכונת קראון הייטס מאוכלסת בציבור גדול מפלג זה.

לפני שנה דיווחנו, כי שופטת בית המשפט לסכסוכי נדל"ן בניו יורק קיבלה את עתירת 'המרכז לענייני חינוך' (מל"ח) ו'אגודת חסידי חב"ד העולמית' (אגו"ח), המייצגים את המיינסטרים החב"די, וטענה כי הרבי הביע את רצונו כי ארגונים אלו ישלטו ב-770.

יצויין שאין זו הפעם הראשונה שבה מתבטא ב-770 הפילוג בין המיינסטרים לבין המיעוט ה'משיחיסטי' בחב"ד, ולעיתים הוא אף הגיע לידי אלימות של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר