המאכל הפופולרי והאהוב הזה יכול למנוע אלצהיימר

הנה סיבה נוספת מדוע ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום: מחקר גילה כי מרכיב אחד ספציפי (שהוא גם ממש טעים) שאנו נוהגים לאכול בה, יכול למנוע אלצהיימר. לקחנו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גם אם אתם סופרים בקפידה את הקלוריות שאתם צורכים, אולי כדאי שתמזגו מדי פעם סירופ מייפל על ערימת הפנקייקים (הדיאטטיים) שלכם בבוקר. לא רק שהממתיק הזה מספק אקסטרה טעם, הוא גם יכול להגן על המוח שלכם מפני מחלת האלצהיימר, על פי ממצאים חדשים.

החוקר דונלד וויבר וצוותו גילו כי סירופ מייפל אמיתי יכול למנוע משני סוגי חלבונים (עמילואיד בטא ו-tau peptide) שנמצאים בתאי המוח מלהתאגד יחדיו. קיפול לא נכון של החלבונים מוביל לפלאק במוח, מה שעלול לגרום לאלצהיימר ומחלות ניווניות אחרות.

באשר לאלו שכבר מאובחנים עם המחלה, החוקרים אומרים כי הסירופ יכול להאריך את חייהם על ידי מניעת הסתבכות או היווצרות התנוונויות חדשות של רקמות עצבים.

המרכיבים העיקריים בסירופ מייפל שיכולים להיות אחראים ליתרונות הבריאותיים הללו הם תרכובות פנולים, שלהן השפעות נוגדות חמצון. אותן תרכובות נמצאות בענבים ולכן יין אדום ידוע בזכות נוגדי החמצון שבו.

בהצהרה, אמר וויבר: "מוצרי מזון טבעיים כמו תה ירוק, יין אדום, פירות יער, כורכומין ורימונים ממשיכים להיחקר לגבי יתרונותיהם הפוטנציאליים במאבק באלצהיימר. ועכשיו, במחקרים ראשוניים של המחלה הנערכים במעבדה, תמציות המועשרות בפנולים המצויות בסירופ מייפל הראו השפעות נוירו-מגנות, בדומה לרסברטרול, תרכובת שנמצאת ביין אדום".

החוקרים מתכננים גם ללמוד אם תמצית סירופ מייפל יכולה להועיל באותה מידה במאבק במחלות ניווניות במוח. עד אז, אנו נמשיך לזלף מייפל על הפנקייקים הריחניים שלנו. למען הבריאות, אתם יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר