"פגישה מוצלחת"

פוטין: סיכמתי עם ביידן על החזרת השגרירים

פגישת נשיא ארה"ב ביידן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הסתיימה בשעה זו, והצוותים הגדירו אותה כמוצלחת, בפגישה סוכם, על החזרת השגרירים לוושינגטון ומוסקבה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פוטין וביידן בכניסה למפגש (צילום: ג'ניפר ג'ייקובס, טוויטר)

על רקע מתיחות כבדה בין שני הנשיאים - של ארצות הברית ורוסיה, נערכה היום (רביעי) פגישה בוועידה בז'נבה, הפגישה הסתיימה והשניים סיכמו על החזרת השגרירים לרוסיה וארה"ב.

הפגישה בין המנהיגים הסתיימה, לאחר שעתיים ו-40 דקות. בתום הפסגה שני המנהיגים ערכו מסיבות עיתונאים נפרדות, בהם התייחסו לדברים שנאמרו במהלך הדיונים.

מסיבת העיתונאים של פוטין בסיום הפגישה (משרד החוץ הרוסי)

נשיא ארצות הברית, אמר לאחר הפגישה, כי הם סיכמו ששניהם יוודאו ויעבדו יחד, שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, "זה גם אינטרס של רוסיה", אמר ביידן.

פוטין אישר בהצהרתו כי סיכם עם ביידן שהשגרירים שהוחזרו לארצותיהם בעקבות המשבר הדיפלומטי בין ארה"ב לרוסיה במרץ האחרון יחזרו בשבועות הקרובים לתפקידיהם בוושינגטון ומוסקבה.

לדברי פוטין, "לא הייתה עוינות ביני ובין ביידן בפגישה היום, גם אם עדיין יש בינינו חילוקי דעות" אמר. "שני הצדדים הראו תשוקה להבין אחד את השני. לארה"ב ורוסיה יש אחריות מיוחדת ליציבות אסטרטגית בעולם, בהתחשב בזה שאנחנו מעצמות הגרעין הגדולות ביותר".

המפגש תוכנן היטב בידי שני הצדדים, לאחר שביידן יזם את קיום המפגש לפני כחודשיים. את היוזמה לפגישה הציע ביידן באותה שיחת טלפון בה הודיע לו כי יפעיל סנקציות על רוסיה. השניים נפגשים בווילה שוויצרית מהמאה ה-18, הממוקמת לצד אגם במרכז פארק 'דה לה גראנג'' שבג'נבה.

כזכור, הפגישה נערכת על רקע מתיחות כבדה, אחרי שפורסם כי רוסיה התערבה גם בבחירות 2020 לטובת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

במהלך המתיחות, הנשיא ביידן תקף בחריפות את פוטין ואמר בריאיון כי "פוטין חושב שהוא רוצח, יהיה מחיר על ההתערבות בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר