"הסתה לגזענות"

השותף החדש של בנט קורא לחקור את רבה של צפת

חה"כ ממרצ תקף במכתב ליועמ"ש את הרב שמואל אליהו, שקרא לרכוש תוצרת חקלאית מיהודים בלבד, וקרא לפתוח בחקירה • על דברי הרב התבטא: "מהולים בגזענות" (חדשות)

מוסי רז והרב אליהו (צילום: Gili Yaari ויונתן זינדל. פלאש 90)

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) קורא הערב (ראשון) לחקור את רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, בחשד להסתה לגזענות.

במכתב ששיגר הערב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס רז לקריאתו של הרב אליהו, מוקדם יותר היום, שלא לרכוש תוצרת חקלאית מערבים אלא רק מיהודים, וכינה אותה כקריאה ה"מהולה בטעם גס של גזענות".

רז הוסיף: "קריאה זו מעלה בראש ובראשונה חשד להתקיימות עבירה על החוק ופרסום הסתה לגזענות, והיא מגיעה מאיש ציבור בעל השפעה נרחבת על דעת הקהל.

"אני קורא לך לחקור את דבריו המסיתים של הרב שמואל אליהו, ולפעול מולו כדין ככל שמערכת אכיפת החוק תמצא בדבריו ככאלה שמפירים את הוראת חוק העונשין", כתב רז למנדלבליט.

דבריו של הרב אליהו, אליהם מתייחס רז, נאמרו במסגרת קמפיין "אוצר הארץ" הקורא לרכוש תוצרת חקלאית מיהודים בלבד. "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה", אמר היום הרב אליהו.

"ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה. אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר