העליה בתחלואה

אחרי חודשים של שקט: לראשונה יישוב סומן כיישוב אדום

לראשונה מזה חודשים בהם ישראל הצליחה לשמור על תחלואה נמוכה, הבוקר (חמישי) יישוב סומן כאדום על פי מודל הרמזור. לאור המצב בנט ושקד העבירו את הטיפול לרשויות המקומיות (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

139 חולי קורונה חדשים אובחנו ביממה האחרונה, ומגמת העלייה ממשיכה לעלות. היום לראשונה מזה שלשה חודשים, יישוב בישראל סומן באדום.

בבנימינה, המועצה המקומית הראשונה וכרגע היחידה שמוגדרת כאדומה על פי מודל הרמזור, קיימים 125 חולים פעילים ומעל אלף בני אדם בעיר שוהים בבידוד.

גם בעיר מודיעין עוקבים בדאגה אחר נתוני התחלואה בעיר שעולה מיום ליום. העיר כרגע מסומנת כעיר צהובה.

אתמול שוחחו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד יחד עם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס כי יורה למועצות המקומיות והעיריות לפתוח מחדש את מערכי החקירות האפידימיולוגיות באופן מיידי. זאת לצד סיוע מהרשויות המקומיות בביצוע האכיפה.

אמש (רביעי) התייחס פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש לזינוק בתחלואה ואמר כי הוא עדיין לא יכול לומר שישראל השיגה שליטה על ההתפרצות המחודשת. "כאשר נראה שהמספר מתחיל לרדת בצורה משמעותית - אנחנו נוכל להגיד שהמצב בשליטה, יחד עם זאת אני לא אוכל לקבוע אם זו התפרצות נרחבת בכל ישראל".

במהלך הצהרה עם בכירים נוספים ממשרד הבריאות אמר אש כי ישנן עדויות כי החיסון כן עמיד כנגד המוטציה ההודית המשתוללת, אך לא ניתן להישאר שאננים. עוד אמר אש כי "עליית התחלואה תלויה באזרחים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אתמול כי "לעת עתה לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תחול בכל המוסדות הרפואיים בעת מגע בין מטפלים ומטופלים ואף באזורי ההמתנה לרופא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר