מדריך חובה

הטיפים שיהפכו אתכם למומחים בהדלקת מנגל

כשתראו מיומנות בהדלקת המנגל - ההערכה אליכם בחרה תגדל, לפחות עד שייגמר הבשר. אז איך עושים את זה נכון? לפניכם מספר שיטות שיהפכו אתכם למומחים (MEN)

מנגל. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לא משנה כמה אתם מוערכים בחברה, ברגע שתראו מיומנות בהדלקת המנגל - ההערכה אליכם תגדל, לפחות עד שייגמר הבשר.

אז איך עושים את זה נכון? לפניכם מספר שיטות שיהפכו אתכם למומחים.

1. השיטה הידועה והמריחה ביותר היא להיעזר במבעיר פחמים נוזלי שיעלה את האש תוך שניות אך שיטה זו מלאה בחסרונות. הצורך להיזהר שהנפט לא יגע - לא ברשת ולא בבשר, וכמובן הריח הנוראי מסביב וטעם הלוואי שהוא משאיר באוכל שכל כך השקעתם. לכן אנחנו ממליצים להימנע בשימוש בחומר הזה, אם אתם לא רוצים שבביס הראשון יבינו מי הדליק את המנגל.

2. שימוש במדליק פחמים סינטטי. חומר זה מגיע בצורה של לבנים שאותם מפזרים בינות לגחלים והן יוצרות בעירה חזקה ומיידית, אך העובדה שחומר זה עשוי כולו מכימיקלים הופכת אותה לאופציה שלא כדאי להשתמש בה.

3. מדליק פחמים אורגני. בשנים האחרונות הוא מנסה להיות מוצר לגיטמי בכל "על-האש", הוא עשוי מחומרים טבעיים וככזה הוא דורש כמויות גדולות כדי להדליק מנגל אחד, ולעיתים אף יותר מחבילה. כמו כל דבר אורגני גם כאן המחיר גבוה מאוד יחסית לתפוקה.

4. שמן לבישול. השיטה הכי אותנטית והכי מרשימה. שיטה זו תעניק לכם בעירה יציבה ללא טעמים וריחות לא נעימים, וללא חומרים רעילים.

איך עושים את זה?

מניחים נייר סופג בתחתית המנגל ומעליו שופכים שמן לבישול, על זה מניחים את הפחמים וגם ביניהם טומנים נייר ספוג בשמן, מדליקים את האש ונותנים לה לעשות את שלה, בשיטה זו המנגל יוציא כמות גדולה של עשן בשעת הבעירה אבל תוך כמה דקות הוא ייעלם כעשן.

אופציית שמן נוספת היא לרפד את תחתית המנגל בנייר סופג ובקרטונים, אותם מפנקים בכמות של שמן, להדליק את הקרטונים ולהניח את הרשת. כשהאש בוערת, להניח בזהירות את הפחמים על הרשת, ולאחר שגם בהם נאחזת האש, להכניס את הפחמים למנגל.

הכי חשוב לתת תחושה שאתה יודע מה אתה עושה. אולי על הפחמים זה פחות יעבוד, אבל על החברים זה עובד בדרך כלל...

בתיאבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר