הקשר לפרשת 'ישראל ביתנו'

באולפן 'חדשות 12': ישי כהן על גזירות ליברמן

פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, התארח באולפן 'חדשות 12' והתייחס לגזירת המעונות של שר האוצר ליברמן והקשר לגזר הדין הקשה בפרשת 'ישראל ביתנו' • צפו בריאיון (חדשות, ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(מתוך שידורי חדשות 12)

פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, התארח בתוכנית 'שלוש בהגשת העיתונאי עופר חדד, באולפן 'חדשות 12' והתייחס לגזירת המעונות של שר האוצר ליברמן והקשר לגזר הדין הקשה בפרשת 'ישראל ביתנו'. צפו בריאיון.

"אני חושב שזה יותר הקפאה", הסביר ישי כהן את החלטת ליברמן להקפיא את גזירת המעונות: " ליברמן לא יתרכך בעמדותיו מול הציבור החרדי.

"אם אתה שואל למה זה קרה, אפשר להסתכל על זה אולי בעובדה ששבוע שעבר כשליברמן הכריז על גזירת המעונות היה צריך להתפרסם פסק הדין של פאינה קירשנבאום, רק שהייתה שביתה במערכת המשפט. היום פסק הדין מתפרסם והנה אומר ליברמן 'אני מקפיא את הגזירה הזאת', אולי הוא מבקש להוריד מהכותרות את הסיפור של פאינה קירשנבואם".

"אבל וודאי לחץ ציבורי כבד מאוד על נפתלי בנט ואיילת שקד, ראינו בחודשים האחרונים את הניסיון שלהם להוציא את האברכים מהציונות הדתית מהגזירה הזו וזה מגביר את הזעם עליהם כי צריך לזכור שנפתלי בנט ואיילת שקד התראיינו ואמרו שליברמן הבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור החרדי והנה עובר פחות מחודש מהקמת הממשלה ואנחנו רואים את הגזירה הקשה ביותר שיכולה להיות מבחינת הציבור החרדי למשפחה".

מה התגובה גם לידיעה הזאת, וגם מה התגובות שרתה שומע מהפוליטיקאים החרדים?

"בוודאי שהם אומרים 'ייתכן והלחץ שלנו עשה את שלו', אבל הדבר שהכי צריך להטריד כל צופה שרוצה שהחרדים ייצאו לשוק העבודה - אני יכול לספר לך ברמה האישית על קרובי משפחה וחברים שאמרו לי 'לא שווה לנו שהאישה תצא לשוק העבודה, הם פשוט הולכות ומתפטרות".

אז ממה הם יחיו?

"שאלה קשה, אתה רואה סיכוי שאישה חרדית שמרוויחה 7000 שקל בחודש תצטרך להוציא 5,000 שקל על מעונות? זה לא הגיוני, ולכן כל הצביעות והשקרים שאומרים 'אנחנו מורידים את ההנחות במעונות כדי להוציא חרדים לשוק העבודה' - התוצאה תהיה בדיוק הפוכה, הרי אין סיכוי שאברך יעזוב את הכולל, הסיפור פה נטו נקמה של ליברמן בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר