רפורמת הכשרות

הרב דוד לאו במכתב חריף נגד רפורמת הכשרות

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שלח מכתב לשר הדתות בו קרא תיגר על רפורמת הכשרות אותה מנסה להנהיג "מנסים שנים לפגוע בתדמיתה היהודית של מדינת ישראל" אמר (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שלח מכתב חריף לשר הדתות מתן כהנא, בו הביע את מחאתו הנמרצת נגד הרפורמה המתוכננת בעולם הכשרות.

הרב לאו, שהסכים להיפגש עם שר הדתות בניגוד לראשון לציון הרב יצחק יוסף , כתב במכתבו כי "מי שעומד אחרי המהלך הם אותם גופים שכבר מזמן נושאים דגל זה. קריאות השמחה שנשמעות ממחנה מסוים מעידות על כך יותר מכל. האם חלקך עמהם? בהינף חקיקה להרוס את מערך הכשרות בישראל ולמחוק אותו" תוך רמיזה לארגונים הרפורמיים.

הרב לאו אמר כי אין עניין של תחרות. "האם נפריט גם תחומים אחרים במדינה כגון אישורי בניה, רישיונות לפתיחת עסק וכדומה? מדוע תושב ירושלים לא יכול לקבל רישיון סגירת מרפסת ממהנדס עיר בצד השני של המדינה?".

בסיום מכתבו כתב כי "הגופים שיוזמים את המתווה הזה מנסים שנים לפגוע בתדמיתה היהודית של מדינת ישראל, ומרכזים את מרבית פעילותם כנגד הרבנות הראשית. כדאי מאד לבדוק פעם אחת ולתמיד מי עומד מאחורי מימון הפעילות הזאת. חבל שהשר לשירותי דת מהווה מכשיר בידיהם להרס בלתי הפיך. האם לעת כזאת הגעת למלכות?".

כזכור, רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא שואפת לבטל את מתן תעודת הכשרות ע"י הרבנות הראשית אלא ע"י כשרויות פרטיות, והפיכתה למפקחת עליונה על הנעשה בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר