דרמה משפטית

פרשת תאיר ראדה: בית המשפט הורה לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית

לאחר 15 שנה בבית הכלא, בית המשפט קבע היום כי רומן זדורוב, המואשם ברצח תאיר ראדה, ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. הפרקליטות שוקלת לערער (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דרמה משפטית: אחרי 15 שנה בכלא, בית המשפט הורה היום (שלישי) לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית. ‏בפרקליטות שוקלים לערער על ההחלטה. זדורוב ישוחרר למעצר בית בבית הוריו עם אזיק אלקטרוני.

בתנאי שחרורו נקבע כי על זדורוב להפקיד בקופת בית המשפט סכום של 150 אלף ש"ח במזומן ולחתום על התחייבות עצמית של 200 אלף ש"ח. בנוסף, כל אחד מהערבים יחתום על ערבות צד ג' של 150 אלף ש"ח.

בהחלטת בית המשפט כתב השופט: "בחלוף 15 שנים שבהן שהה המבקש בכלא והרשעתו בוטלה, נקודת האיזון השתנתה, והדגש היום הוא על זכויות המבקש והשמירה עליהן נוכח הפרת האיזון שנקבע בחוק המעצרים לעניין משך תקופת המעצר אף בעבירות חמורות, כגון רצח והריגה".

השופט התייחס לטענות התביעה והבהיר: "התביעה המדינה כמעט והתעלמה בטיעוניה ממשך הזמן שבו שוהה המבקש בכלא, והעלתה את טענותיה כאילו מדובר בדיון ראשון בעניינו. הכלל שהוא שבחלוף 9 חודשים מיום המעצר, יש לשחרר את העצור עד תום ההליכים, אלא אם ישנן נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך המעצר. ככל שתקופת המעצר הנוספת ארוכה יותר, כן צריכות להיות נסיבות אלה חזקות יותר".

"כללים אלה חלים ביתר שאת על מי שהוחלט לקיים בעניינו משפט חוזר בחלוף 15 שנים שבהן הוא יושב בכלא. לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה". כתב.

כזכור, לפני כשבועיים הפרקליטות הודיעה לביהמ"ש המחוזי בנצרת כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל ב-2006. בחינת התיק המחודשת לזדורוב, שרבים מאמינים כי הוא חף משפע, נעשתה בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

בעקבות כך, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, שלא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר