"אינו סופי"

בנט הפר את ההבטחה לחרדים: גיל הפטור לא ירד בנוסח החוק

נוסח חוק הגיוס שהופץ הערב אינו כולל את הורדת גיל הפטור ל-21, זאת חרף הבטחת בחירות מרכזית של ראש הממשלה נפתלי בנט • בראיון ל'כיכר השבת' כינה זאת בעבר בנט "הזיה" (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נוסח חוק הגיוס המתוקן, שהליך החקיקה שלו יחל בעוד 21 יום, פורסם הערב (חמישי) בידי הממשלה, ובו מופיע כי גיל הפטור ישמר על גיל 24, ולא ירד לגיל 21, זאת חרף הבטחתו המפורשת של בנט במהלך תקופת הבחירות כי יוריד את גיל הפטור כדי לעודד צעירים חרדים להשתלב בשוק העבודה.

במהלך תקופת הבחירות הבטיח ראש הממשלה בנט כי יוריד את גיל הפטור. בראיון לישי כהן ב'כיכר השבת', קרא בנט לגיל הפטור הנוכחי "הזייה", ואמר כי הוא יהיה הכתובת לאלו שמעוניינים כבר בגיל 21 לצאת לשוק העבודה.

"אחת הדרישות שלי היא הורדת גיל הפטור לגיל 21, מיד", אמר בנט. "זה כדי שאלפי, רבבות, צעירים חרדים שרוצים לרכוש מקצוע בגיל 21 לא יהיו מנועים מזה עד גיל 26, זה הזייה".

בנט בראיון ל'כיכר השבת' על הורדת גיל הפטור

בנט הוסיף אז: "מי שאומר שרוצה ששום דבר לא ישתנה אני לא הכתובת. צעירי החרדים שכן רוצים חינוך יותר איכותי לילדים שלהם כולל במקצועות שבעבר לא היו אז אני כן הכתובת".

הערב, כאמור, מתברר כי גם הבטחה מרכזית זו הופרה. הסיבה לאי הורדת גיל הפטור בשר הביטחון בני גנץ, שמתעקש להתנות זאת בשנת שירות אזרחי.

עוד מופיע בתזכיר החוק, שהוכן על בסיס חוק הגיוס של ליברמן, שהוביל כזכור לארבעה מערכות בחירות בשנתיים האחרונות, כי יחולו סנקציות כלכליות על הישיבות במידה והחרדים לא יעמדו בתשעים וחמישה אחוזים מן היעדים.

עם זאת, בכירים בקואליציה התבטאו הערב כי הנוסח שפורסם "אינו סופי", ועלול להשתנות בהמשך. ביום שני הקרוב צפוי להתקיים דיון נרחב אצל ראש הממשלה על חוק הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר