3-7 שנים בכלא

חילול השם: נעצר חסיד - שירה בתושב אומן

לקראת 'הקיבוץ הגדול' של חסידי ברסלב בציונו של רבם, כוחות הביטחון האוקראינים נאלצים להתמודד עם תקריות חריגות של פשע שמתרחשות ב'רובע היהודי' של אומן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החסיד העצור, לצד האקדח שהוחרם ממנו (צילום: משטרת מחוז צ'רקאסי)

לקראת 'הקיבוץ הגדול' של חסידי ברסלב בציונו של רבם, כוחות הביטחון האוקראינים נאלצים להתמודד עם תקריות חריגות של פשע שמתרחשות ב'רובע היהודי' של אומן.

אתמול (רביעי) נעצר לחקירה באומן חסיד ברסלב, אזרח ישראל שמתגורר באומן, בגין ירי - כך דיווחה משטרת מחוז צ'רקאסי שבאוקראינה, המחוז שבתחומו מצויה בין היתר העיר אומן. על פי דוברות המשטרה, העצור הוא בן 33.

משטרת אומן קיבלה שלשום (שלישי) שיחת טלפון בסביבות השעה 13.00 בצהריים, שלפיה ברחוב שבצ'נקא שבאומן, לא הרחק מאזור הציון, התרחש ירי שממנו נפצע גבר בגיל 38, תושב אומן.

לאחר שהמשטרה חקרה עדי ראייה, היא הצליחה לגלות את זהותו של היורה, והוא נעצר והועבר לחקירה.

האקדח שבו לכאורה השתמש היורה הישראלי הוחרם, ונפתחה נגדו חקירה פלילית לפי החוק האוקראיני. העונש הקבוע בחוק במקרים כגון אלו עומד על בין שלוש לשבע שנות מאסר.

למרבה הבושה, סביבת ציונו של רבי נחמן מברסלב מהווה לא אחת מוקד לפעילות לא חוקית ואף אלימה מצד 'חסידים' מישראל ומהעולם שנוקטים באלימות ומשתמשים בנשק.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', לפני כשלושה חודשים נעצר קטין ישראלי לאחר שירה בעיצומה של השבת על שניים מחבריו בסמוך לציון. כך גם בליל הסדר, אז נצפו יריות בין ישראלים ששהו במקום.

בתקופת ראש השנה, אז אלפי ורבבות חסידים מגיעים לאומן, מתרבים הדיווחים על פעילות שכזו. יודגש כמובן כי מדובר במיעוטים שוליים: אלפי אברכים ותלמידי ישיבות של ברסלב שוקדים על לימודם בימים אלו בבתי כנסת באומן ובקייב ומתכוננים ל'קיבוץ הגדול' בהכנה דרבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר