מפתיע

כך גרם זכריא זביידי לחזרה בתשובה של הפרשן הישראלי הבכיר

שנים לפני שחזר בתשובה, דווקא משפט אחד ששמע מהמחבל זכריא זביידי, שהשבוע הטריף את המדינה בעקבות בריחתו מהכלא, גרם לפרשן הישראלי לחשוב על קיום תורה ומצוות (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
זביידי בלכידתו בסוף השבוע (צילום: דוברות המשטרה)

מכל האנשים שבעולם, דווקא המחבל זכריא זביידי, שהטריף את המדינה בשבוע וחצי האחרונים, בעקבות בריחתו מכלא גלבוע, היה זה שנטל חלק מרכזי בהליך החזרה בתשובה של הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי.

"זה היה בשנת 2004", סיפר יחזקאלי בשיחה שהעניק לפני כחודש לעיתונאי מענדי קורטס, במסגרת ראיון למגזין עיתון 'נשמה' של צעירי חב"ד ושבועון 'כפר חב"ד'. "התחלתי אז לעבוד ככתב לענייני ערבים בגלי צה"ל ובערוץ הראשון וערכתי מפעם לפעם פגישות פנים אל פנים עם מבוקשים ופעילי טרור ידועים.

"באותה תקופה חוסל סגנו של זכריא זביידי, מפקד גדודי חללי אל אקצא של הפת"ח בג'נין, והגעתי לסקר את הלווייתו. מה שלא ידעתי הוא, שלזביידי היו תכניות להלוויה - לחסל את העיתונאי הישראלי הראשון שיכנס למתחם".

ויחזקאלי היה הראשון. במבט לאחור הוא רואה בזה תכנית אלוקית מסודרת שהובילה דווקא אותו, בשעה הזו, אל המקום הזה, הכל כך נגטיבי ליהדות ולמצוות. "זביידי ראה אותי, דרך את נשקו, וירה", שיחזר יחזקאלי. "הכדור חלף מעל לראשי. נבהלתי. בנס הצלחתי לצאת משם בחיים, לא יודע עד היום איך.

"אחרי תקופה רציתי לברר איתו מה היה שם. יצרתי עם זביידי קשר, הוא שאל אותי: מי אתה? מה ההגדרה שלך? עניתי לו שאני ישראלי. ישראלי חדש, ישראלי יפה, כזה שלא מוגבל ויכול לשבת גם עם אחד כמוהו לארוחה על כבש שחוט. התשובה הזו לא סיפקה אותו, והוא שאל אותי: 'מה אתה אחרי שאתה ישראלי?' אמרתי לו: אני עברי, מדבר עברית, אני ערבי, אני מדבר גם ערבית. שוב הוא שאל: אבל מה ההשתייכות הדתית שלך, מי אתה באמת?

יחזקאלי מראיין את זביידי, לפני שנים (צילום: באדיבות 'חדשות 13')

"לא הבנתי מה הוא רוצה. מה השתייכות דתית? דת, מבחינתי, הייתה אז משהו שעבר מהעולם. אמרתי לו את זה. למה אני צריך דת? אני לא דתי כמוך, לא 'פרימיטיבי'. זביידי שמע אותי ואמר: 'אתה טיפש, אתה יודע למה? כי בעיני אתה יהודי, ואם אני אהרוג אותך עכשיו אני אהרוג אותך כי אתה יהודי. כמה טיפש אתה יכול להיות בשביל למות על משהו שאתה לא'. אלה היו המילים שלו: 'תתעורר, אתה יהודי, אתה בעיני יהודי, וגם בעיני עצמך, אתה הגעת לארץ הזו בגלל שאתה יהודי'. עד כדי כך. באותו יום משהו התחיל לזוז".

בנקוף השנים חזר יחזקאלי בתשובה. הוא מתגורר ביישוב בת עין במערב גוש עציון. עם רעייתו מיטל הוא מגדל את שבעת ילדיו הקטנים על

אדני המסורת, התורה והמצוות. החזות שלו חרדית, כיפה שחורה חולצה לבנה, אך הוא מסרב למסגר את עצמו למשבצת מגזרית ספציפית. "אני סופג ומקבל מכולם", הוא אומר. "אם בכל זאת צריך לבחור, אז אני שייך לבעל שם טוב ולאלה שהמשיכו את דרכו. למנהיגי תנועת החסידות. רבי נחמן מברסלב, ספציפית, הוא שנתן לי את המתכון לרפואה. לימד אותי, באמצעות כתביו ותלמידיו, איך לדבר עם הקדוש ברוך הוא".

מסתבר, שהכול, כאמור, התחיל בשיחה עם זביידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר