ערב יום הכיפורים

על שהפצנו פייק • מתנגדי חיסונים מתנצלים

ערב יום הכיפורים זהו זמן מצוין להתחרט על העבר ולקבל לעתיד • 'כיכר' אסף מספר מתנגדי חיסונים לשעבר, שהבינו את טעותם - ומתנצלים: "היום הרבה התחסנו בזכותי" (בארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיסונים (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ערב יום הכיפורים התשפ"ב הוא יום הכיפורים השני בתוך מגיפת הקורונה, ויום הכיפורים הראשון בו כל אדם יכול היה להיות מחוסן כנגד הנגיף.

במהלך השנה האחרונה, עם התפתחות החיסונים, גברו קולות מתנגדי החיסונים ומכחישי הקורונה שגרמו לנזק רב לכל מי שחי בישראל בפרט ובעולם בכלל.

בכתבה הזו אספנו שני מתנגדי חיסונים שהפכו את עורם, וערב יום הכיפורים הם מספרים ל'כיכר השבת' על החרטות שלהם.

עוד לפני שהתחלתי לשוחח עם מתנגדי חיסונים לשעבר, הבנתי כי למעשה יש עוד קבוצה גדולה מאוד של אנשים שלא התחסנו, בין אם מתוך התנגדות ובין אם מחשש - וההזדמנות להתחרט קיימת כשהנשמה כבר יצאה מהגוף, וההתחרטות מאוחרת מדי.

אחד ממתנגדי החיסונים הידועים היה ידידיה חסון, שמנהל קבוצות וואטסאפ רבות. חסון מספר ל'כיכר' את סיפורו: "עם כניסת החיסונים לישראל, כאחד שגדל וחי בסביבה חשדנית כלפי הממסד, זה היה טבעי שאהיה מתנגד לחיסונים. כל חבריי, אם זה כאלו שמתנגדים לבחירות או כאלו שפחות מאמינים ברפואה האלטרנטיבית (אני מטפל nlp בעברי)".

חסון אומר שלאחר תקופה התחיל להתערער בהתנגדותו, "לאחר כמה חודשים כבר התחלתי להריח שהחשש הוא טעות, אבל עדיין התנגדתי. עשיתי שיחות ארוכות עם מני חדד ומשה מנס (כיום כתב 'כיכר') ממשרד הבריאות, והבאתי להם את כל השאלות, וקיבלתי תשובות. ולא רק זה, גיליתי שאני מחליט דברים לפי ההתנגדות לחיסונים".

ידידה חסון מכה על חטא ואומר כי "בעברי יכולתי לדמיין שיש כאן תעשייה של שקרים, אבל פה ושם איך שהוא יש פליטות פה שמצדיקות את הדמיונות שלי... פעם החיסון גורם לריבוי נוגדנים ופעם הוא בכלל לא עוזר... הרבה הרבה סתירות שהמקור שלהם הוא להצדיק את ההתנגדות הטבעית שלי למיינסטרים ולממסד. היום ברוך השם כבר 8 חודשים שאני מעודד אנשים להתחסן וברוך השם הרבה התחסנו בזכותי".

חסון מוסיף ואומר כי "על פי ההתנגדות שלי בעבר, היו אמורים להיות כאן נשים עקרות, ואנשים מתים, וחיסון בכלל לא עוזר ובקיצור מי שעוקב אחרי הפוסטים של מתנגדי החיסונים יגלה שהם סותרים את עצמם כל הזמן, ותכלס התוצאה הוכיחה שהם שקריים ודמיוניים".

"לפי דעתם", הוא מוסיף, "חצי מיליון רופאים בעולם משקרים ויש להם סוד משותף על תוכנית עולמית, שאיכשהו הם לעולם לא מגלים אותה".

ד', אדם שחפץ בעילום שמו, מספר כי את ההתנגדות לחיסונים התחיל עוד לפני אישור החיסונים והתחלת החיסון בישראל. "אני הבנתי שתוך זמן קצר יגיעו לישראל חיסונים, וקראתי מספר מאמרים שגרמו לי להרגיש מומחה" פותח ד', "מתוך אותה 'מומחיות' שלי, התחלתי להסביר לאנשים על מסוכנות החיסון - הבנתי שכדאי לחלחל את זה עוד לפני שבכלל יתחילו להוציא את המזרק הראשון בישראל".

לקראת חג השבועות, עם תחילת התפשטות זן ה'דלתא', חלה דודו של ד', שהיה בקבוצת סיכון ולא התחסן - ומצבו התדרדר במהירות. "באותם רגעים התחלתי להבין כי אולי בעצם כל אותו תחקיר שעשיתי היה טעות אחת גדולה".

"הרגשתי מצד אחד מאוד חשדן כלפי החיסונים, אבל מצד שני הבנתי כי החיסון כן מגן מפני תחלואה קשה - השאלה ששאלתי את עצמי הייתה 'מהו המחיר להתחסנות?'", הוא מספר. "לאט לאט חלחלה בי ההבנה כי החיסון יעיל, וגם אם יש לו תופעות לוואי כאלה ואחרות - הן לא חמורות כמו שחשבנו".

ד' מספר על ההחלטה הסופית להתחסן, "החלטתי להתחסן בסוף, אבל בהתחלה נורא התביישתי שכביכול ירדתי מהעץ שטיפסתי עליו".

עוד מספר ד' כי "בסופו של יום, ככל שהזמן עבר ולא היו תופעות לוואי, כך הרגשתי יותר רע עם עצמי על כך שדיברתי בביטחון כה רב כנגד הזריקות הללו, שנותנות לנו כל כך הרבה ביטחון בריאותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר