העונש הנוסף של הממשלה למי שלא הולך להתחסן

ארבעה ימים לתום תוקף התו הירוק, והממשלה מרכזת מאמצים נסות לשכנע את הישראלים ללכת ולהתחסן, ולכן החליטו להטיל הגבלה נוספת ומעיקה למי שלא מתחסן (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. בדיקת תו ירוק (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

מיום ראשון הקרוב תוקפו של הדרכון הירוק יפוג לכל מי שלא התחסן במנת חיסון שלישית או התחסן במנה שניה בתוך חצי שנה, וממשלת ישראל תטיל מגבלה נוספת על הלא-מתחסנים.

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12', הישראלים שיאבדו את הזכאות לתו, לא יהיו פטורים יותר מבידוד במקרה שיבואו במגע עם חולה מאומת.

מדובר בקרוב לשני מיליון אנשים, שיאבדו את הזכות מפטור מבידוד. מדובר בדבר מעיק, שכן מי שמאבד את הזכאות לתו הירוק, הוא יהיה חייב להיכנס לבידוד מלא של 14 יום - או של שבוע - במקרה של קיצור לאחר ביצוע שתי בדיקות PCR, במקרה שיבואו במגע עם חולה מאומת.

על פי תקנות התו החדשות, החל מיום ראשון הקרוב, רק מי שהחלימו או התחסנו בחצי השנה האחרונה, וכל אלו שהתחסנו במנת חיסון שלישית, מנת ה'בוסטר', יהיו זכאים להארכת תוקף התו הירוק. בנוסף, גם אלו שהחלימו לפני יותר מחצי שנה והתחסנו - יהיו זכאים להארכת התו הירוק שברשותם.

ההגבלה הזו צפויה להשפיע באופן ישיר על המשק, מכיוון שכל מי שיאבד את הזכאות לתו, יחויב לעבור בדיקות מהירות לפני כניסה למקומות שדורשים הצגת תו ירוק. כמו כן, מורים או עובדים במוסדות רווחה או רפואה ייאלצו לעבור שתי בדיקות בשבוע כדי להיכנס למקום עבודתם.

כאמור, תוקף התו יוארך למתחסני מנת חיסון שלישית בחצי שנה, ולמחלימים ומחוסנים - עד שתעבור חצי שנה מקבלת מנת החיסון השניה או ממועד קבלת תעודת המחלים.

מחלימים שהחלימו לפני יותר מחצי שנה, אך התחסנו במנת חיסון, יהיו זכאים אף הם להארכת תוקף התו הירוק בחצי שנה.

בנוסף, גם ילדים מתחת לגיל 12 שנמצאו בעלי נוגדים בבדיקה, יהיו זכאים לתו ירוק במשך חצי שנה מעת קבלת תוצאות הבדיקה.

לעומת זאת, כל אלו שהתחסנו רק בשתי מנות או החלימו לפני יותר מחצי שנה ולא התחסנו במנת חיסון - תוקף התו יפוג ביום ראשון הקרוב.

יחד עם זאת, בשבוע הראשון לתוגת התו המשטרה לא תבצע אכיפה.

• המקומות בהם צריך להציג את התו הירוק

בכל כניסה לאולמות אירועים, חדרי כושר, מוזיאונים וספריות יהיה צורך בהצגת התו הירוק החדש. בנוסף, על פי הנחיות משרד הבריאות גם ב'בתי תפילה' ובכללם בתי כנסת - יהיה צורך בהחזקת תו ירוק.

גם בכניסות למסעדות, בתי קפה, אוניברסיטאות ומלונות יהיה צורך בהצגת התו הירוק. עם זאת, בכניסה לבתי מלון יהיה ניתן להציג במקום תו ירוק בדיקת קורונה PCR שלילית שבוצעה בתוך 72 שעות ממועד הצ'ק אין.

בכניסה למקומות בהם נדרשת הצגת תו ירוק, ילדים יוכלו להציג בדיקת PCR שלילית שתבוצע בחינם במימון המדינה. זאת לעומת כל מי שגילו מעל 12, שיאלץ לשלם בעבור כל בדיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר