הניו יורק פוסט:

ניו יורק: "תושבי העיר החרדים - מפגרים בקצב ההתחסנות"

על פי נתונים שפורסמו ב'ניו יורק פוסט', בשכונה החסידית וויליאמסבורג יש הכי פחות בחורים בגילאי 13 עד 17 שמחוסנים נגד קורונה - מכל שכונות העיר האחרות • ומה הסיבות לכך? (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש90)

הרשויות בעיר ניו יורק מודאגות: קצת ההתחסנות מפני נגיף הקורונה נמוך בשכונות בעלות אוכלוסייה חרדית.

על פי נתונים שפורסמו ב'ניו יורק פוסט', את המגמה הזו ניתן לראות בבירור כאשר מפלחים את המספרים לפי המיקודים שמסמנים את האזורים השונים בעיר. כך ניתן לשייך את קצב ההתחסנות לנתונים הדמוגרפיים.

תחת הכותרת "השכונות האורתודוקסיות בניו יורק מפגרות בחיסוני קורונה, כך עולה מהרישומים", מנתח ה'ניו יורק פוסט' נתונים של מחלקת הבריאות העירונית שהגיעו לידיו.

בסך הכל, 76% מהנוער הניו-יורקי בגילאי 13 עד 17 קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון לקורונה, ו-66% חוסנו באופן מלא - כך לפי הנתונים. 166 מתוך 177 המיקודים הקיימים בעיר דיווחו כי לפחות 50 אחוז מבני הנוער שבתחומם קיבלו מנה אחת לפחות.

מוקד התחסנות מפני קורונה בעיר ניו יורק (צילום: Shutterstock)

מתוך 11 המיקודים שעדיין לא הגיעו ל-50% נוער מחוסן, שש שכונות מהוות בית לאוכלוסיות גדולות של חרדים. על פי ה'פוסט', באותן שכונות ניכר פיגור לא רק בקרב צעירים אלא אף בחיסון מבוגרים.

השכונה החסידית וויליאמסבורג 'מככבת' בתחתית הרשימה עם הכי פחות בחורים, ובחורות כמובן, בגילאי 13-17 המחוסנים נגד קורונה: 22% בלבד.

בנוסף ניתן למצוא בעשירייה האחרונה את קראון הייטס המוכרת בזכות קהילת חב"ד השוכנת בה, עם 39% מחוסנים, ואת בורו פארק הסמוכה והנודעת עם 46% בחורים מחוסנים.

הקורונה בשכונת קראון הייטס (צילום: Shutterstock)

מה הסיבות לחוסר הלהיטות בקשר לחיסוני הקורונה, דווקא בשכונות החרדיות? את החידה הזו מנסים לפתור ברשויות הבריאות, כמו גם בקהילות החרדיות ובארגוני רפואה מקומיים.

בראיון לכתבה ב'פוסט', השיב על כך העסקן החרדי המקומי דוד גרינפלד כי "ישנם שלושה גורמים אשר משתלבים לכדי ירידה בכמות החיסונים. א: רבים כבר חלו בקורונה ועל כן הם לא חושבים שעליהם להתחסן; ב. פייק ניוז ואינפורמציית כזב שמקורם ברשתות; ג. חוסר המעורבות של העירייה עם הקהילות הללו".

סטפן לווין, מחוקק מקומי מברוקלין, הוסיף כי "עלינו לעשות יותר. העירייה צריכה להיזכר בכמה מהלקחים שנלמדו בזמן התפרצות החצבת, כאשר היא נדרשת לפנות אל הקהילה האורתודוקסית".

אנתוניו ריינוסו, מחוקק נוסף בברוקלין המייצג גם את וויליאמסבורג, הדגיש כי "אנו יודעים שבעבר התאחדו הרבנים לערוך קמפיין כדי לעודד את בני קהילותיהם להתחסן. אשמח לראות שוב מאמץ קהילתי בקשר לחיסונים - כמו זה שראינו עם הריחוק החברתי והמסכות".

בעיריית ניו יורק הגיבו לדברים: "העיר עבדה עם מנהיגי הקהילה, כולל ספקי שירותי בריאות המשרתים אזורים אלה, על מנת להבטיח מידע מדויק ומשאבי חיסונים זמינים באופן נרחב. עבודתנו כוללת בין היתר פגישות עם מנהיגים בקהילה, תדרוכי עיתונאים, מימון חומרי הסברה קהילתיים, ניסוח חומרים וכינוס של קואליציית בריאות חרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר