המקרה שמסעיר את העולם

סיפור של נעבאך; הלבנוני התחזה לחרדי "לא מטעמי טרור"

החתן שהסעיר את העולם לאחר שהצליח לשאת בחורה חרדית למרות שלא התגייר מעולם, לא עשה זאת ממטרות טרור - כך מסרו כוחות הביטחון • אז מה המניע שלו? בקהילה מנסים להסביר (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החתן המתחזה והכלה החרדית, ביום הכלולות (צילום מסך מתוך סרט החתונה)

החתן שהסעיר את יהדות העולם, לאחר שהצליח לשאת בחורה חרדית למרות שלא התגייר מעולם, לא עשה זאת ממטרות טרור - כפי שהיו שהעריכו; כך מסרו כוחות הביטחון בארצות הברית.

לאחר שנחשפה זהותו הכפולה של החתן - מחד תלמיד ישיבה לכל דבר ומאידך צעיר לבנוני שלא התגייר, היו מספר השערות באשר למניעיו.

בתוך הסערה שנוצרה, היו שהעריכו כי מטרתו הסופית של החתן המתחזה היתה טרור מסוג כלשהו, וכי לצורך כך נטמע היטב בתוככי הקהילה החרדית - תחילה בטקסס ולאחר מכן בניו יורק. היו גם שהגדילו לעשות וטענו שבבית הזוג הצעיר נמצאו אקדח וסכין...

אך כעת, עדכון רשמי של רשויות הביטחון האמריקניים העלה כי החתן אינו חשוד כלל בעבירות מסוג זה. משטרת ניו יורק, שבדקה את הפרשיה יחד עם חוקרים מטעם ה-FBI, הכחישה טיעון זה בתגובה רשמית לתקשורת.

לפי ריצ'י טיילור, סגן החוקר הראשי של משטרת ניו יורק, "אין איום אמין על הקהילה היהודית ואין קשר בין הסיטואציה הנוכחית לבין טרור".

מהי אם כן הסיבה האמיתית, שבגינה נטמע הצעיר בתוך הקהילה למשך שנים מבלי להתגייר?

על פי גורם בקהילה היהודית שעימו שוחחנו, ניתן לשער כי הוא חיפש שייכות לקהילה היהודית ולצורך כך התחיל במספר 'שקרים קטנים' כלשונו. "לאחר שזה נהיה רציני מדי, הוא כבר פחד לחשוף את האמת ופשוט הלך עד הסוף עם הזהות החדשה שלו".

"זה סיפור של נעבאך (מסכן, י"נ), הבחור רצה להיות חרדי. לא היו לו כל כוונות לפגוע במישהו, אלו טענות שנועדו ליצור ריגושי שווא, טענות משמעותיות מדי מכדי לומר אותן ללא כל ביסוס", מסר הגורם ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר