יוקר המחייה

סוער בוועדה: איש העסקים רמי לוי הוצא מהדיון • צפו

דרמה בוועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון הוציא מהדיון את איש העסקים רמי לוי בשל דברים שאמר על הח"כים; ח"כ מקלב תקף את מנכ"ל שופרסל (בארץ)

(צילום: ערוץ כנסת; תמונות: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

דרמה בוועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון הוציא מהדיון את איש העסקים רמי לוי.

הוועדה התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון על יוקר המחייה, אך במהלך הישיבה, בעקבות התפרצות ודין ודברים בין רמי לוי לחברי הכנסת היו"ר ביטון הוציא את רמי לוי מהדיון.

היה זה כאשר רמי לוי סיפר כי אם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקלים ולא ב-2-4 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם ח"כ רם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות.

אלא שאז לוי השיב כי הוא לא מכיר אותו ובתגובה לכך דרש היו"ר ביטון להוציא אותו מהדיון ואמר: "לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה כסף אתה שווה".

ח"כ אורי מקלב תקף את מנכ"ל שופרסל בדיון בוועדת הכלכלה ואמר: "החקירה הזו של רשות ההגבלים מתחילה בקול רעש גדול ותגמר בקול ענות חלושה. תמיד אמרתם כי הכשרות מייקרת את המוצרים ושוק המהדרין יקר יותר ופתאום מתברר כי רשתות החרדיות והכשרות זולות יותר".

ח"כ אורי מקלב נגד שופרסל (צילום: ערוץ כנסת)

בשלב זה פנה מקלב למנכ"ל שופרסל אברכהן, "השתפנת, בגלל איזה תחקיר שלא נכון סגרת את האתר לציבור החרדי? זה לא הוגן כלפי הצרכנים שלך, חודשים רבים הרווחת מהציבור הזה ונהנת, בור ששתית ממנו אל תזרוק בו אבן בטח שלא תסגור אותו".

מקלב המשיך ואמר: "באופן מעשי התחקיר הזה לא מדוייק, 'ישיר למהדרין' שיווקו גם בתל אביב ופתח תקווה שהם לא ערים חרדיות, חווית הקניה בציבור החרדי שונה וזולה יותר, סל הקניות הממוצע גדול יותר, אילו דברים שמוזילים את המחירים. כוס קפה בתחנת דלק זולה יותר מכוס קפה בבית מלון למרות שמדובר באותו מוצר בדיוק.

"הייתה הרגשה כאילו זה נעשה כנגד הציבור החרדי אך חשוב לזכור כי בסופו של דבר הציבור החרדי משקיע את כספו במזון ולא בבתי מלון ומסעדות, הציבור החרדי מוציא את כספו בשביל להאכיל את ילדיו, לשים להם על השולחן את הלחם והחלב שלהם. הציבור החרדי משלם בגלל זה הכי הרבה מיסים עקיפים בגלל שהוא צורך יותר".

היו"ר ביטון פתח את הישיבה בדברים נוקבים על הנעשה בענף המזון וביקורת על רשות התחרות ומשרד הכלכלה, ואמר: "אנחנו בבוקר קשה במדינת ישראל, לדעתי אנחנו בטלטלה, אנחנו פוגשים פה אירוע שהוא בראשיתו. ועדת הכלכלה בראשותי שבה וטענה כי לא יוזלו המחירים בישראל ויוקר המחייה לא ישתנה אם לא נוכל לטפל בקצה שרשרת המזון.

"עשינו את רפורמת הייבוא, שהקלה גם על היצרנים שיכולים לאמץ תקן אירופאי. נדון בחקלאות, התחלנו לעסוק בכך. לא היבואנים ולא החקלאים ולא היצרנים יקבעו את המחיר במדף הישראלי. לצערי מי שקובע זה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה גם לפי המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת".

ביטון נגרר לתחקיר נגד אתר 'ישיר למהדרין' ואמר כי "האירוע הראשון והמשמעותי של אקדח מעשן היה החשיפה של מעיין פרתי של מחירים מוזלים ב20-30 אחוז באתר שופרסל מהדרין. אותה אספקה אותו סל. האירוע הזה חשף שרשתות מזון יכולות להוזיל סל באותם מוצרים ב-23% אם הן רוצות. לצערי החשיפה עצרה את האתר ופגעה בכולם. הענשנו את הלקוחות".

"האירוע השני שהחל אתמול", המשיך ביטון, "הוא מבורך ובו רשות התחרות ביצעה חקירות והחרמה של טלפונים ומחשבים ואולי מעצרים, אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים".

לאחר התקרית עם רמי לוי כתב יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רמי לוי פה בוועדת כלכלה צועק עליי ועל ח"כ אופיר סופר אחרי שאמרנו לו שהפער הגדול בפירות והירקות נמצא אצלו ולא אצל החקלאים. ואז הוא ברוב חוצפתו מזדעק שאין אצלו פערי מחירים והוא זה שנלחם ביוקר המחייה ועוד מוסיף שאנחנו פופוליסטים. ‏אין גבול לבושה".

(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר