תתקדמו: גם אתם יכולים לעשות ריצות. כך תתחילו מאפס

אתם רואים אותם ברחוב "דוהרים" ועוברים קילומטר אחר קילומטר ותוהים: 'איך הם לא מתעלפים אחרי 5 דקות?! הלוואי עלינו'. ובכן, התשובה היא: כוח רצון והתמדה. רוצים גם לרוץ? כך תעשו זאת (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אחד הדברים היפים ביותר בריצה הוא הקלות שבה ניתן להתחיל אותה, כמעט בכל גיל. עם זוג נעלים טובות, אתם יכולים פשוט לצאת מהבית ולהגיע למקומות שיפתיעו אתכם בכל פעם מחדש. ריצה היא דרך מצוינת לעזור לשפר את בריאות הלב, לשרוף קלוריות ולרומם את מצב הרוח - ואלו רק חלק משלל היתרונות האחרים שיש לה.

אז ראשית, לפני שאתם פוצחים בשגרת אימונים חדשה, בדקו שאתם כשירים לכך עם רופא המשפחה שלכם. ריצה היא פעילות גופנית בעצימות גבוהה, שיכולה להוסיף לחץ לגופכם. ודאו שהוא יכול להתמודד איתה ובאופן ספציפי, המפרקים שלכם, במיוחד אם ביליתם שנים רבות בישיבה או סבלתם מבעיות בריאותיות אחרות.

דקה לפני שאתם יוצאים לדרך, קראו את השלבים שעליכם לעבור על מנת שתרוצו נכון ובטוח:

1. התחילו בהליכה: אם אתם חדשים בתחום של פעילות גופנית או כאמור, העברתם זמן נכבד מחייכם ברביצה, התחילו בעדינות. לכו על צעידה מהירה במשך חצי שעה ביום, שלוש עד חמש פעמים בשבוע.

2. הוסיפו ריצה: לאחר שהלכתם במשך כמה שבועות, שלבו פרקי זמן של ריצה בתוך 30 הדקות הללו. התחממו עם 5 דקות של הליכה מהירה ואז ערבבו בהדרגה הליכה וריצה. נסו לרוץ במשך דקה, ללכת במשך 2 דקות וחוזר חלילה. ככל שתרגישו יותר בנוחות לרוץ, האריכו את פרק הזמן שאתם עושים זאת.

3. התמקדו תחילה בזמן ובהמשך במהירות, סיבולת וקילומטרז': ראשית, מקדו את הפוקוס שלכם בהגדלת זמן הריצה שלכם ולא במרחק. הרעיון הוא פשוט לנוע, לא משנה כמה מהר או לאט זה קורה. ברגע שתזיזו את הרגליים שלכם בעקביות, במשך תקופה מסוימת, תוכלו להגביר את הקצב שלכם, להגדיל את המרחק או לחזק את הסיבולת.

ריצה היא ספורט אינדיבידואלי שמשתנה מאדם לאדם. התדירות שבה אתם מבצעים אותה, המרחק או המהירות תלויים במוטיבציה ובמטרות שלכם. בין אם אתם מייחלים להיכנס לכושר, להישאר בריאים, סתם ליהנות ולאתגר את עצמכם או אולי בכלל להתמודד במרתון, הכרת המניע שלכם יכולה להועיל לכם בהתאמת תכנית הריצה (הרשמית או הבלתי פורמלית) שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר