חורך את הרשת • צפו

תיעוד שריגש רבבות: כשחסיד קיבל אוטובוס

"תעשה מהר, אם לא אעצור לך פה בתחנה אעשה לך את התפילין של יד", נראה הנהג החסידי דוד משה כהן מביתר עילית מדריך נוסע חילוני • הדקות שחורכות את הרשת (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
כהן על משמרתו (צילום: מנחם כהן בטוויטר)

הרב משה דוד כהן, חסיד חב"ד מביתר עילית המשמש לפרנסתו כנהג אוטובוס, הפך כבר מזמן לתופעה בשל המטענים היהודיים המרכזיים שהוא מכניס בנסיעה מעת לעת. סרטון וידאו מנסיעה שלו באוטובוס בשבוע האחרון, סיפקה הצצה קטנה לשיחה שגרתית שלו עם נוסע חילוני וחרכה את הרשתות החברתיות.

בסרטון נראה צעיר חילוני, ללא כיפה, עולה לאוטובוס. כהן מקדם אותו, ביחס אישי: "כבר הרבה זמן לא היית פה". הצעיר ניגש אליו מיד ומכריז: "היום אני צריך תפילין". הנהג בתגובה, מפנה אותו אל מיקום התפילין שהוא מחזיק בקביעות באוטובוס, בדיוק בשביל מקרים ובקשות שכאלה. "יש לך פה למעלה, פה על הספסל", נראה כהן אומר.

בהמשך מוסיף הנהג: "אם אתה לא מסתדר עם 'של יד' [תפילין של יד. י"ט] זה... אתה מכיר את הקשר של חב"ד? תעשה מהר, אם לא אעצור פה בתחנה אעשה לך את של יד".

כאן זה לא נגמר. כעבור כמה דקות, לאחר שהצעיר מסיים להניח את התפילין, חולק איתו הנהג הרב כהן את מה שקדם לאותה הנחה. "אתה שומע משהו מעניין", נראה כהן אומר. "אני כבר תקופה ארוכה מקפיד שעד הלילה אני נוסע עם התפילין. היום לפני שיצאתי מהבית, לנסיעה הזו, אמרתי נסיעה אחרונה אולי לא ניקח כי כבר הרבה זמן אף אחד לא מניח לי תפילין פה בקו הזה. לא יודע כך נכנס לי, אבל אמרתי לא. אולי בכל זאת יש".

הנוסע מצדו סיפר: "בגלל שבפעם האחרונה שעליתי פה הצעת לי להניח תפילין אז אני מהזיכרון שלי ידעתי שיש לי תפילין פה".

כהן: "כן אבל אני אומר, בדיוק היום נפל לי, היצר הרע הגיע הוא כבר רצה להשים לך מלכודת, אתה מבין, זה רק מלמד אותנו שאם פתאום מגיע לך איזה משהו כזה זה לא מגיע מהצד הטוב זה מגיע מהיצר הרע".

הנוסע: "אני תמיד, בתת מודע שלי, יודע שיש פה תפילין באוטובוס הזה. האמת היום היה לי קצת לחוץ אז אמרתי יאללה אני אניח באוטובוס של החבדניק".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר