תרשמו, 6 טיפים

איך לדבר מול קהל בלי להתבייש בדרך?

צריך לדבר מול קהל ויש לך פרפרים בבטן? • 6 טיפים פשוטים שיעזרו לך להגיע להרצאה או לכל שיחה מול קהל, רגוע יותר ומלא ביטחון עצמי • מחיוך ועד תרגיל נשימה (אומנות הדיבור)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ככל שנכין את עצמנו טוב יותר נבוא להרצאה רגועים יותר (צילום: שאטרסטוק)

בר מצווה, שבע ברכות או הרצאה מול תלמידי בית ספר. לכל אחד מאתנו יש רגעים בחיים שהוא צריך לדבר מול קהל. לפעמים זה בחיק המשפחה ולפעמים מול אלפים. כך או כך, להרבה מאתנו יש פרפרים בבטן לפני העלייה לבמה או השיחה מול הקהל ואנחנו מחפשים את הדרכים להירגע.

אז איך עושים את זה? איך נרגעים לפני שיחה מול קהל? או במילים אחרות, איך נגיע להרצאה בלי להתעלף בדרך? ובכן, הגעתם למקום הנכון.

הנה 6 טיפים פשוטים שיעזרו לך להגיע להרצאה, או לכל שיחה מול קהל, רגוע יותר ומלא ביטחון עצמי:

1: להכין את החומר כמה שיותר פעמים לפני ההרצאה

גם מרצים מאוד גדולים נופלים בזה. הם אומרים לעצם, אני יודע את ההרצאה כראוי, מה גם שאני טוב בזה, 'יש לי את זה' מה שנקרא, ולכן הם לא מכינים את עצמם.

לא פלא שבמהלך ההרצאה הם נתקעים פה-שם ולא פלא בכלל שזה מלחיץ אותם.

אז: ככל שנכין את עצמנו טוב יותר נבוא להרצאה רגועים יותר.

2: לחייך:)

כשאנחנו מחייכים רגע לפני תחילת ההרצאה אנחנו עושים שתי דברים. א. מתחברים לקהל. הוא רואה מרצה נינוח, משוחרר וחביב. ב. כתוצאה ישירה – זה גורם לנו להירגע. הקהל אוהב אותנו, אנחנו מראים לו בחזרה אהבה – וזה בדיוק כמו הביצה והתרנגולת. עיגול שמטעין את עצמו.

טיפ: לא לחייך חיוך מזויף. הקהל קולט זיוף והוא לא אוהב את זה. חיוך קטן בזווית הפה – עושה בהחלט את העבודה.

אנחנו מחייכים – הקהל מחייך. הקהל מחייך – אנחנו מחייכים.

3: תרגיל פיזי: לנשום מהאף ולהוציא מהפה, עשר פעמים

הרבה טיפים ניתן להביא איך להירגע לפני הופעה מול קהל, אך חשוב לזכור לעשות את הפעולות הפשוטות שמרגיעות. לנשום מהאף (4 שניות) ולהוציא מהפה את האוויר (7 שניות), ככה עשר פעמים – זה באמת מרגיע.

4: כאמור, מעשים פיזים להרגעה – לשתות כוס מים

היי, לא בבת אחת ולא בכוח. אם נשתה בלגימה אחת אנחנו נגהק במהלך ההרצאה (למרות שאני מודה שזה ממש דרך טובה שיזכרו את ההרצאה שלנו לאורך זמן). נשתה כמה לגימות קצרות וכך גם הרטבנו את הגרון וגם הרגענו מעט את עצמנו.

5: להרצאות לחבר לפני ההרצאה

ברגע שאני חזור את ההרצאה בפני מישהו קרוב לפני ההרצאה, אני מכין לעצמי את מהלך העניינים, כך אני לא ייתקע וכך אני אזכור שהכל בסדר, אני כבר מוכן.

6: לא לשכוח ליהנות

סוף דבר זה כיף לעמוד מול אנשים, בתקווה שהם קשובים, וללמד אותם או להוסיף להם בחומר שהם לא הכירו או לא ידעו לעומק. ברגע שאנחנו זוכרים שבאנו ליהנות, כל השאר מתגמד.

אם נקיים את כל הטיפים הכתובים פה, בטוחני שלהרצאה הבאה נגיע - לא רק שלא מעולפים אלא - מלאים בביטחון עצמי ונכבוש את ההרצאה בקלות.

  • הכותב הינו מומחה באומנות הדיבור והשכנוע | נהניתם מהכתבה, מצאתם טעות? רוצים להחמיא, להאיר או להעיר? שמא לספר לנו איך אתם נרגעים לפני דיבור מול קהל? כתבו לנו בתגובות או ישירות למייל שסופג כמעט הכל: ari@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר