מחקר אמריקני

גברים מעבירים את הנגיף יותר מהר מנשים

אוניברסיטת קולורדו העלתה כי באורח מעניין, חלקיקי COVID-19 מופצים במהירות נמוכה יחסית ע"י נשים וילדים. מטרת המחקר: למצוא דרכים להחזרת התרבות לחיים (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

מחקר אמריקני העלה בשבוע שעבר, כי גברים מעבירים את נגיף הקורונה מהר יותר, כאשר הפצת הנגיף מצידם של נשים וילדים מתבצעת במהירות נמוכה יחסית.

המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולורדו, התחיל מתוך רצון למצוא פתרונות ודרכים להחזיר את עולם התרבות האמריקני לחיים, באופן שניתן יהיה לקיים אירועים פיזיים ללא סיכון בהידבקות.

המחקר ארך מספר חודשים והושקעו בו למעלה מ-100,000 דולרים. למעלה מ-75 בני אדם השתתפו בניסויים, שנערכו באולם מיוחד ומצוייד בהתאם לדרישות בכדי לזהות חלקיקים ותנועתם באוויר.

מאחר והמחקר עסק בעיקר בעולם התרבות, התבקשו הנסיינים לבצע מגוון פעולות המקובלות בהופעות מוסיקליות, הצגות ועוד. כך למשל המשתתפים, שגילם ומצבם מגוון, שרו שירי יום הולדת והתנסו בכלי נגינה שונים.

קמפוס אוניברסיטת קולורדו (צילום: Shutterstock)

"שירה בהחלט מפיצה יותר חלקיקים מאשר דיבור", הסיק פרופ' ג'ון וולקנס, פרופסור במחלקת הנדסה מכנית באוניברסיטה וממובילי המחקר.

הפער בין גברים לבין נשים וילדים בהדבקה, נובע בעיקר מגודל הריאות. "לגברים יש ריאות גדולות יותר", הסביר וולקנס.

מסקנה נוספת שהתגלתה במחקר היא כי ווליום הדיבור או השירה משפיע על הסיכון בהדבקת אנשים השוהים בסמוך. הפרופ' הסביר כי "עוצמת הקול היא אינדיקטור לכמות האנרגיה שנכנסת לתיבת הקול. האנרגיה הזו מתורגמת ליותר חלקיקים שיוצאים מהגוף, חלקיקים הנושאים את נגיף הקורונה ומדביקים אחרים".

וולקן הוסיף שמקומות סגורים שבהם מיוצר רעש חזק יותר, נמצאים בסיכון הגדול ביותר להתפשטות של קורונה, מאחר והנוכחים משוחחים בקול גבוה יותר בניסיון לגבור על הרעש. בנוסף, המחקר הדגיש את חשיבות אוורורו הנאות של מקום סגור, ככלי למניעת הדבקה.

על פי עורכי המחקר, השלב הבא של הפרויקט יחקור אלו כלי נגינה מפיצים את הנגיף בתדירות גבוהה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר