ההתחזות והמעצר

קיבל 10 חיסוני קורונה ביום - ונעצר לחקירה

הרשויות בניו זילנד הזהירו מפני תופעת ההונאה בחיסונים נגד קורונה, שבה מתנגדי חיסון משלמים כסף למתחזים שיקבלו חיסון במקומם • והאם קבלת חיסונים רבים - מסוכנת? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיסונים נגד קורונה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ניו זילנד: נעצר לחקירה אדם, שעל פי החשד קיבל ביום אחד לא פחות מעשר מנות חיסון נגד קורונה, וקיבל תשלום מאזרחים שלא רצו להתחסן אך רצו את החירויות שניתנות למתחסנים.

האיש, שפרטיו לא פורסמו לציבור, מהווה חלק מתופעה כלל עולמית, שבה אנשים שאינם מעוניינים להתחסן משלמים כסף למתחזים, שמציגים עצמם כאותם אנשים, ובכך מעניקים להם 'תו ירוק'.

יצויין שבניו זילנד אין צורך להציג תעודה מזהה בכדי להתחסן, ודי במסירת שם, תאריך לידה וכתובת.

על פי דיווח באתר הניו-זילנדי Stuff, משרד הבריאות עדכן כי הוא לוקח את הנושא ברצינות. "אנו מודאגים מאוד מהמצב הזה, ועובדים עם הסוכנויות המתאימות", אמרה הדוברת הממשלתית לנושא החיסונים, אסטריד קורניף.

שוטר מקומי בודק 'תו ירוק' בזמן סגר (צילום: Shutterstock)

על פי קורניף, "לקבל את זהותו של אדם אחר ולקבל במקומו טיפול רפואי זה מסוכן. זה מסכן את האדם שמקבל חיסון תחת זהות לא נכונה וגם את האדם שרישום הבריאות שלו יראה שהוא חוסן בזמן שלא קיבל חיסון. הדבר עלול להשפיע על אופן ניהול הבריאות שלהם בעתיד".

האם קבלת חיסונים רבים - מסוכנת? הווקסינולוגית (מדענית בתחום החיסונים, י"נ) הלן פטוזיס-האריס שוחחה עם אתר החדשות וסיפרה כי אין נתונים ספציפיים על השימוש בחיסון בדרך זו, אך לא סביר שהאיש ייפגע באורח חמור.

"אנחנו יודעים שמינונים גבוהים יותר מביאים לתגובות חיסון גבוהות בהתאמה, כמו חום, כאבי ראש ותופעות אחרות, אז ניתן לצפות שמי שיתחזה ויקבל חיסונים בתדירות גבוהה ירגיש די רע למחרת", אמרה פטוזיס-האריס. לדבריה, "אני חושבת שזה מעשה אנוכי מאוד מטעם ה'קונה', ואולי גם ניצול של מישהו שהיה צריך קצת כסף ומוכן לקחת את הסיכונים האלה".

מדינת האי מתקדמת מאד מבחינת קצב ההתחסנות וצפויה להגיע בקרוב ליעד שהציבה לעצמה - 90% מחוסנים בקרב בני 12 ומעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר