תרחיש מפתיע

התמודדות עם קשיים או מה היה קורה אם לסופה 'כרמל' לא היה שם

מדוע בעצם היה דחוף כל כך לתת לסופה הזו שם ואיך השיחות בפינת הקפה או עם נהג המונית היו נראות אם הסופה הייתה נטולת שם? ובכן, זה מה שהיה קורה - ואיך זה קשור להתמודדות מוצלחת עם קשיים ואתגרים בחיים (מחקרים, אימון אישי)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
השיעור שלימדה אותנו הסופה כרמל (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

זוהי הייתה צריכה להיות שעתם הגדולה של החזאים. לפני בואה של הסופה כרמל, תחזיות מזג האוויר נשמעו כמעט חגיגיות; רוחות חזקות, גשמים, הצפות, שיטפונות, שלג בחרמון, קר מהרגיל בעונה - הכל הובטח שם. והכל אכן קרה, כולל עץ שקרס על אדם ופצע אותו קשה ובולען שנפער ורכב נפל לתוכו, אבל איכשהו כולנו יושבים בבית (בכל זאת, סופה) ומרגישים בתוך טריילר אחד ארוך. איפה האקשן האמיתי?

מסעדות נסגרו, עיריות הכינו את התשתיות, כוחות ההצלה עמדו בהיכון - ואז גילינו שמדובר בסך הכל ב...חורף. האכזבה הקולקטיבית מהסופה האימתנית ניכרה היטב בכל מקום, הרשת הוצפה בפוסטים עוקצניים ובדיחות על מזג האוויר ובישראל, כמו בישראל, חלקם הפכו מהר מאוד לביקורת על הממשלה.

אך מה היה קורה אם לסופה כרמל לא היה שם? התחזיות היו מדברות על גשמים ורוחות חזקות שצפויים לנו בשבוע הקרוב עם כמה אזהרות מאזורים מועדים - וזהו.

במקום כל אותם פוסטים משועשעים על אותה סופה והשם שהוצמד לה, ככל הנראה היינו מוצאים את הפיד מלא בתלונות של "מה זה הקור הזה?", "איזה רוחות פסיכיות, כמעט עפתי באוויר" וכמה ידיעות זניחות בשולי החדשות על מבוגרים וחסרי בית שקפאו מקור.

לתת שם זה לייצר וודאות

כשאנחנו נותנים למשהו שם, אנחנו מייצרים וודאות. במקום שמזג האוויר יפתיע אותנו, אנחנו מגיעים אליו מוכנים ומסוגלים להתמודד איתו בקלות רבה יותר.

לדוגמה, אם גורם ממשלתי רשמי כלשהו היה אומר להורים לפני החופש הגדול: "בתקופה הקרובה תגיע לישראל 'חיפושית' - בתקופת החיפושית עוברים מטענים שליליים באוויר שגורמים לילדים ולמתבגרים להתנהג בצורות חריגות, להתחצף, להשתולל, לחפש עימותים ולנסות להשיג תשומת לב מרוכזת מההורים", רוב הסיכויים שבמקום פוסטים של "מי שרוצה לקנות ילדים במחיר מוזל, יש לנו מבצע 1+1", היינו רואים יותר פוסטים של "חיפושית...איזה דרמטיים. בסך הכל כמה ילדים עם מרץ".

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

לפי מחקרים רבים, האופן בו אנחנו ממסגרים את הבעיה או האתגר שלפנינו ונותנים להם שם מוגדר, הוא חלק מהפתרון. לאחר שנתנו שם, הקושי נכנס לפרופורציה, אנחנו לא מופתעים ומוכנים לכל תרחיש.

יודעים שאתם עומדים לעבור תקופה קשה או אתגר רציני בקרוב או בעתיד הרחוק יותר? קחו דף ועט ותמציאו לתקופה שם. מתחת לשם שבחרתם, כתבו בפירוט את כל הקשיים שעלולים לצוץ באותה תקופה, מהגדולים ועד הקטנים ביותר, את המחירים שאתם הולכים לשלם ואולי גם תצליחו למצוא יתרונות.

בסיום התקופה מובטח לכם שעוד תצחקו על הדרמטיזציה העצומה שהענקתם לקושי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר