אם הנשיא

בנט, נתניהו וחברי כנסת: ההספדים לאורה הרצוג

מנהיגי המדינה סופדים לאורה הרצוג ז"ל, אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיית הנשיא לשעבר, חיים הרצוג ז"ל, שהלכה הלילה לעולמה כשהיא בת 97 (חדשות בארץ)

אורה הרצוג במרכז עם בעלה הנשיא לשעבר בשנת 1987 (צילום: יעקב סער, לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד היום (שני), לאורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא לשעבר חיים הרצוג ז"ל, אשר הלכה הלילה לעולמה.

"יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא חיים הרצוג ז"ל. אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת, תוך עשייה מתמדת למען הציבור והחברה בישראל", אמר בנט והוסיף, "תנחומיי העמוקים לנשיא המדינה ולמשפחת הרצוג כולה. יהי זכרה ברוך".

גם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ניחם את הרצוג וכתב, "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה יצחק הרצוג ולכל משפחתו על פטירת אמו, אורה הרצוג ז״ל".

"אורה עלתה ארצה ממצרים, שירתה כקצינה במלחמת העצמאות והקדישה את חייה לפעילות ציבורית וחברתית למען אזרחי ישראל. היא הקימה את ״המועצה לישראל יפה״, הארגון הסביבתי הראשון בארץ, יזמה את חידון התנ״ך העולמי והקימה את עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו של בעלה, הנשיא השישי של מדינת ישראל. אורה הייתה רעייה מסורה ואם נפלאה לארבעת ילדיה. אנו שולחים להם חיבוק חם בשעה קשה זו. יהי זכרה ברוך", ספד נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ ספד, "אני שולח איחולי תנחומים לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לשגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג ולכל משפחת הרצוג, בעקבות מותה של אמם, אורה ז״ל. אישה פורצת דרך ששירתה בהגנה, השתתפה במלחמת העצמאות, פעלה למען החברה הישראלית והייתה חלק מהדור שהקים את המדינה ושכולנו מוקירים לו תודה. יהי זכרה ברוך".

השרה תמר זנדברג הספידה: "משתתפת בצערו של ידידי נשיא המדינה הרצוג וכל המשפחה על פטירתה של אורה הרצוג. אשת ציבור מסורה ומנוסה ופעילת סביבה, מקימת ״המועצה לישראל יפה״. יהי זכרה ברוך".

ח"כ איתמר בן גביר הספיד אף הוא, "יחד עם כל עם ישראל אני משתתף באבלו הכבד של נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, על פטירת אימו אורה הרצוג ז"ל. שהקימה את המועצה לישראל יפה, מי יתן ולא תדע עוד צער. יהי זכרה ברוך".

ח"כ אופיר סופר כתב, "משתתף בצער משפחת נשיא המדינה, יצחק הרצוג על מות אימו אורה מי שהייתה גם לרעיית הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל וסיפור חייה שזור בסיפור תקומת המדינה".

ח"כ אמילי מואטי כתבה: "תנחומינו הכנים לנשיא המדינה יצחק הרצוג, רעייתו מיכל והבנים, על פטירתה של אם המשפחה אורה הרצוג, אישה אצילית ורבת פעלים. שולחים לכם חיבוק חם ואוהב מכאן. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר