ההצעה והסירוב

בנט הציע לפוטין: "פסגת ירושלים" עם נשיא אוקראינה

"אוהבים מאוד את אוקראינה, אבל לא הולכים להידחף לעימות בין שתי מעצמות", אומר גורם ישראלי בכיר, לאחר שניסיונותיו של בנט להביא למפגש פסגה בין המנהיגים כשל • ההצעה אחרי נתניהו, הדרישות של פוטין והסירוב של האוקראינים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בנט ופוטין בפגישתם בסוצ'י (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט הציע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה ולדומיר ז'לנסקי להגיע ארצה למפגש פסגה, "פסגת ירושלים" - במטרה להוריד את המתיחות המסלימה בין המדינות, במידה שיכולה אף להגיע למלחמה רבת השלכות. כך דווח היום (רביעי) לראשונה ב'וואלה'.

בחודשים האחרונים המתיחות בין רוסיה ואוקראינה הלכה והתגברה, כאשר רוסיה ריכזה כוחות צבא בהיקפים גדולים לאורך הגבול עם אוקראינה, ובממשל ביידן הזהירו את מוסקבה מפני האפשרות של פלישה רוסית לאוקראינה.

מהלך כזה ניסה ליצור ראש הממשלה הקודם, ראש האופוזיציה כיום בנימין נתניהו, חודשיים לפני שסיים את תפקידו כמנהיג מדינת ישראל, אך ירד מהרעיון כששמע על מה פוטין מוכן לשוחח, או בעיקר על מה לא - שתי נקודות המחלוקת הבולטות ביותר: חצי האי קרים, אותו רוסיה כבשה מאוקראינה וסיפחה אליה, וחבל המחלוקת דונבאס במזרח אוקראינה.

ע"פ הדיווח ב'וואלה', גם בנט הציע זאת לפוטין בפגישתם בסוצ'י לפני שלושה חודשים, אך ויתר על ניסיונות קידום המפגש בשל דרישות נשיא רוסיה, שנשארו כאלה שאינן מקובלות בקייב.

בעקבות הדברים, בשבועות האחרונים ממשלת ישראל שומרת על שתיקה בכל הנוגע למשבר המסלים בין רוסיה לאוקראינה. "אנחנו אוהבים מאוד את אוקראינה, אבל אנחנו לא הולכים להידחף לעימות בין שתי מעצמות כמו ארה"ב ורוסיה. יש לנו מספיק בעיות משלנו", אמר ל'וואלה' בכיר ישראלי שמעורה בנושא.

בלשכת בנט מסרו כי "אינם מתייחסים לשיחות דיפלומטיות סגורות", ובלשכת נתניהו מסרו "אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר