סערה בביקור

סמוטריץ' הגיע לביקור - וחטף: "אתה לא רצוי כאן"

ועד שליחי הקהילות בבריטניה, הגוף המייצג הגדול ביותר של יהודי הממלכה, תקף חזיתית את סמוטריץ שהגיע לביקור - ועורר סערה • יו"ר הציונות הדתית: "אוהב את כולכם" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשפ"ב | 09.02.22
סמוטריץ' בתפילה בלונדון (צילום: דביר עמר בטוויטר)

ועד שליחי הקהילות בבריטניה, הגוף המייצג הגדול ביותר של יהודי בריטניה שהוקם כבר בשנת 1760, עולה למתקפה חריגה בהחלט על יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע למדינתם כדי לגייס מתנגדים לרפורמת השר לשירותי דת, מתן כהנא.

"אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן", כך נכתב בהודעתם הרשמית, הדורשת מיו"ר הציונות הדתית לעשות אחורה-פנה ולעזוב את לונדון.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' המותקף, הגיב: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

כתב התפוצות של עיתון 'מקור ראשון', צביקה קליין, תקף את החלטת הוועד לצאת בבוטות נגד נבחר הציבור הבכיר: "הציוץ הזה מעציב אותי מאוד. ארגון גג יהודי על-זרמי שמתבטא ככה נגד חבר כנסת - גם אם הם לא מסכימים איתו - זו בושה וחרפה. אני ממש לא מיושר קו עם כל דעותיו של סמוטריץ', אבל יהדות התפוצות חשובה לו. אני יודע זאת מקרוב. מדובר בשנאת חינם של ממש".

ח"כ אופיר סופר, חבר מפלגתו, כתב בתגובה על הציוץ התוקפני: "ציוץ מביש ומוטב היה שיימחק. בצלאל סמוטריץ' הוא מנהיג מפלגה בישראל המייצגת כרבע מיליון בוחרים. עם כל הכבוד וההערכה, הכפשת ח"כ סמוטריץ' זאת הכפשה של ציבור ישראלי גדול".

כזכור, הבוקר (רביעי) המריא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לביקור דחוף בקהילות היהודיות באירופה, זאת במטרה למנוע שינויים מרחיקי לכת בנושאים הנוגעים לכל יהודי, ובפרט באשר לחוק הגיור, אותו מקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, בימים אלו.

לפי הודעת לשכתו, סמוטריץ' יפגש בימים הקרובים עם רבנים ומנהיגים בכירים בקהילות היהודיות באירופה, לדיון באתגרי הקהילות היהודיות בתקופת הקורונה, בזהות היהודית ובקשר עם מדינת ישראל, זאת כשברקע קיימים השינויים הדרמטיים שמקדמת הממשלה בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של מדינה, בדגש על רפורמת הגיור והשלכותיה על העולם היהודי כולו.

קודם המראתו אמר סמוטריץ': "מאז כניסתי לכנסת, כאשר נחשפתי לעומק ולחשיבות הקריטית של הקשר שבין ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות, אני משתדל להיות אוזן קשבת לצרכים ולדאגות של יהדות התפוצות בכל פעילותי בארץ. אני יוצא בעיקר כדי לשמוע ולוודא שקולן של הקהילות בתפוצות נשמע. לאחר שנחשפתי אל עוצמת החשש מהשינויים בנושאי הגיור שיניתי ממנהגי למעט ביציאה מהארץ והחלטתי לצאת לביקור בזק בקהילות אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר