סוער בקהילה

למרות המתקפה: בחב"ד פגשו את סמוטריץ

במהלך ביקורו בממלכה המאוחדת, ישב יו"ר הציונות הדתית בלונדון עם גורמים מקהילת חב"ד המקומית - למרות ההודעה התוקפנית שפרסם נגדו ארגון הגג של יהודי בריטניה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
סמוטריץ בחב"ד. ארכיון (צילום: דוב בער הכטמן)

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, פגש גורמים מקהילת חב"ד בלונדון - זאת בזמן שהותקף בידי ארגון הגג היהודי הגדול בממלכה - כך מדווח אתר החדשות היהודי-בריטי Jewish News.

האתר חשף אמש (שני) כי במהלך ביקורו בממלכה המאוחדת בשבוע שעבר, ישב יו"ר הציונות הדתית בלונדון עם גורמים מקהילת חב"ד המקומית - למרות ההודעה התוקפנית שפרסם נגדו 'ועד שליחי הקהילות', ארגון הגג שמקובל על רוב יהודי הממלכה.

קהילת חב"ד, שהשקפת עולמה ודעותיה המדיניות דומות לשל סמוטריץ, אישרה את קיומה של הפגישה. בכלל, סמוטריץ ומפלגתו מקפידים לתחזק - גם בישראל - קשר רציף עם החסידות, שהתבטא לא פעם גם בקלפיות.

כאשר אתר החדשות בירר מול גורמים בקהילה האם אכן התקיימה פגישה כזו, הם הגיבו לאתר החדשות כי "ח"כ סמוטריץ' ביקש להיפגש עם חב"ד בבריטניה, במטרה ללמוד על הפעילות שלנו כאן".

אחד ממבני קהילת חב"ד בלונדון (צילום מסך)

"חב"ד-ליובאוויטש מקדמת בברכה את כל היהודים מכל רחבי הקשת, בלי קשר לשאלה אם אנו חולקים עימם את אותן דעות או אמונות. ההיסטוריה לימדה אותנו זריעת פילוג בין יהודים רק מחזקת את אויבינו", מסרו בחב"ד.

כזכור, סמוטריץ נחת על אדמת בריטניה מתוך מטרה להיפגש עם הקהילות היהודיות ולהזהיר אותן מפני הרפורמות בדת שעורכת ממשלת ישראל, אך התקבל באופן חריג: הארגון המרכזי פרסם נגדו הודעה תוקפנית במיוחד.

"אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן", נכתב בהודעה הרשמית.

בקרב רוב יהודי בריטניה, סמוטריץ מהווה פרסונה נון גרטה, ונחשב לבעל דעות קיצוניות במיוחד. זאת לאור עמדותיו הימניות שהם רואים בהן גזעניות, וכן השקפתו על היהדות שאינה מכירה בזרמים הרפורמיים.

סמוטריץ מצידו הגיב להודעה בציוץ בטוויטר: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר